3208
Sök

Mickius Nissan 200sx s13

4 670 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Jaha blir lite skruva snart ändå

Men de är något jag vill skruva med lol Fick hem mitt nya stag mellan Torkarmotor och första torkaren som ska monteras så snart jag hinner så jag kan köra normalt i regn smile

Så när de är monterat så finns det inget att klaga på bilen med längre o de känns riktigt skönt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/710995_61pk1i.jpg
big_smile

kevlar_soul
17 juli 2009
Haha trevligt!

Fan jag tycker den ser fin ut! Klart din finaste hittills bland s13 träsket!

4 670 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Haha trevligt!

Fan jag tycker den ser fin ut! Klart din finaste hittills bland s13 träsket!

Thanks mannen! Jo den är allt riktigt fin smile

4 670 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Har suttit o velat fram o tillbaka bra länge nu men nu har jag bestämt mig för hur bilen ska byggas till nästa år och vad som ska göras!

Tänkte lägga upp en liten lista på vad som ska göras under vintern sen och bilen ska bli klar till elmia nästa år!

Kjolpaket ska hem
Kolfibervinge
Tona rutorna
Polering av Motordetaljer
Ny lack

Om pengar finns
Halvbur
Sportstolar
Komplett steg 3 "Turbo, Spridare, Grenrör, Lmm osv"
Ev ny diff

Detta kitt kommer jag köra med då jag vill sticka ut lite o köra med ett lite ovanligare kjolpaket till s13
https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/692703_2772gk.jpg
Senast redigerat av mickius (19 juli 2009)

7 120 Inlägg
19 juli 2009
Kommer bli skitbra! Men sleepy eyes måste du ju fixa! wink

1 278 Inlägg
19 juli 2009
härligt:)

Street Knight

4 670 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Nu har man satt kusinen på o modda dit kjolpaketet med lite saker så man kan se hur den på ett ungefär kommer bli efter vintern sen!

Blev ett race emot en m5 idag på motorvägen med smile Han hade allt svårt o hänga med konstigt nog och när mätaren tog slut valde jag o sakta ner så nu har bilen gått mätaren ut och fy fan vad fint den gick i dom hastigheterna!

Låg som en dröm på vägen och bara fortsatte o ösa på konstant smile

1 278 Inlägg
27 juli 2009
gött:D ska du på action meet?smile

Street Knight

4 670 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Lutar åt att bilen kommer dit o finns de pengar kommer jag även köra där inne smile

225 Inlägg
27 juli 2009
Ser svinbra ut, lycka till med kittet och hoppas man får se dig köra lite på Mantorp big_smile

4 670 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
daNNe_maN skrev:
Ser svinbra ut, lycka till med kittet och hoppas man får se dig köra lite på Mantorp big_smile

Tackar!
Jo med lite tur kommer den få åka en stund på banan smile

PM Competition Team
711 Inlägg
28 juli 2009
Skoj, ska också dit och kör alite RS bana med min s13.
Såg att du ska sälja, varför då? Är du inte nöjd med denna?

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

4 670 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
jensclaudius skrev:

Trevligt smile ska ja allt komma fram o säga hej! O du får väl kika förbi om du ser mig i krokarna big_smile

Jo är riktigt nöjd med denna o inte därför den ligger ute utan när man blir arbetslös så kräver vissa idioter att man inte får ha några Värdefulla föremål sad

Så därför är ja tvungen o lägga ut den för att dom ska bli nöjda!
O köper någon den så gör dom de då handlar ja ny sen när man slipper dom där big_smile
Senast redigerat av mickius (28 juli 2009)

PM Competition Team
711 Inlägg
28 juli 2009
mickius skrev:
jensclaudius skrev:

Trevligt smile ska ja allt komma fram o säga hej! O du får väl kika förbi om du ser mig i krokarna big_smile

Jo är riktigt nöjd med denna o inte därför den ligger ute utan när man blir arbetslös så kräver vissa idioter att man inte får ha några Värdefulla föremål sad

Så därför är ja tvungen o lägga ut den för att dom ska bli nöjda!
O köper någon den så gör dom de då handlar ja ny sen när man slipper dom där big_smile

Aha, då är jag med.

Klart du får komma förbi och hälsa om du ser mig. Kommer åka dit med Sir_daniel (med police skylinen) på fredag och stannar även kvar tills lördag.

225 Inlägg
28 juli 2009
Vad behövs för licenser för att köra RS-bana? Kan man fixa det på plats eller är det några kurser som behövs...hade varit kul att testa bilen på bana nu när den ligger så fint på vägen tongue

PM Competition Team
711 Inlägg
28 juli 2009
daNNe_maN skrev:
Vad behövs för licenser för att köra RS-bana? Kan man fixa det på plats eller är det några kurser som behövs...hade varit kul att testa bilen på bana nu när den ligger så fint på vägen tongue

Allt löser du på plats.

Licens
För att få köra på strippen, RS Special eller prova-på-drifting måste du ha en licens i respektive gren. Du som avser köra vid endast ett tillfälle under säsongen löser ut en engångs-, så kallad PR-licens, i sekretariatet för 75 kr. I licensen ingår även en särskild personskadeförsäkring.

För att köra krävs medlemskap i valfri SBF-ansluten klubb vilket ordnas i samband med att ni löser PR-licensen. Medlemskap i arrangerande klubb kan ordnas på plats.

Besiktning
Samtliga deltagande bilar och utrustning ska säkerhetsbesiktigas före start. För klass 1-6 ska skattekvitto och besiktningsprotokoll medtagas till tävlingsbesiktningen.

RS Special
Är du intresserad av RS Special löser du en avgift på 100 kr som ger dig möjlighet att testa väghållningen på en arrangerad konbana under lördagen. Givetvis kommer dagens snabbaste och jämnaste tider att premieras.

Besiktning RS/Drifting/Strippen
Alla bilar som ska delta i någon köraktivitet måste besiktigas innan de släpps ut på banan. Var därför beredd att öppna såväl motorhuv som bagagelucka. Bilen får självklart inte läcka olja eller annan vätska. Själv ska du ha heltäckande klädsel i bomull (ex jeans och långärmad skjorta), läderskor och skinnhandskar. Godkänd hjälm kan du hyra på plats om du inte har någon egen.
När du väl besiktigat din bil får den inte lämna området. Då tas besiktningsdekalen bort och bilen måste ombesiktigas.

4 670 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Hitta en liten film på min s13 som förra ägaren spelat in smile

[video]http://www.garaget.org/video/9jq5gweg115h[/video]

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök