2736
Sök

Saab 900 2,0 5d. SET Turbo -94

Fotograf
228 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Utrustning: Bensin, Färg: Blå metallic, Registrerad första gången: 6/1994, Servicebok ifylld: Delvis, ABS, Senaste service vid17000mil,1 airbag, Larm, fjärrstyrt centrallås, Dimljus, Läderratt, Färddator, Servo, Elhissar, stolklädsel: sammet, Delat baksäte, Klimatanläggning, Hjul monterade: Eluppvärmda speglar, Elspeglar

Säljarens beskrivning: LeMans blåmetallic, elhissar och elspeglar. 17600mil, airbag förare. SAAB's stora stereo AS3 med separat slutsteg. Helt rostfri! AC kyler dåligt. Fjärrlarm med centrallås. Går bra med pigg motor. Bränslesnål pga turbo. Färddator.

Hittade en begagnad bil, vad tror ni om den? smile Hört att man inte ska köpa begagnade turbo bilar, är det sant?

Den ser jätte fin ut på bilderna osv.. Rostfri och sånt.

Mvh Agg1.

(Kanske helt fel ställe jag lägger detta på, visste dock inte vart det skulle ligga)

Saab
344 Inlägg
30 juli 2009
låter fin! posta blocket annonsen om det är därifrån då..
vad är det för pris?

Fotograf
228 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Vågar man posta den? Då köper kanske ngn annan här på gorg den tongue

Priset är 16k.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
30 juli 2009
allt beror på priset smile

*edit* jag tänkte säga 15k så skulle jag köpa den! så 16k låter lagom, bara att pruta lite! wink

Rätt snällt att du får hjulen monterade oxå wink tongue
Senast redigerat av kwansa (30 juli 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Fotograf
228 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
kwansa skrev:
allt beror på priset smile

*edit* jag tänkte säga 15k så skulle jag köpa den! så 16k låter lagom, bara att pruta lite! wink

Haha aa, hjul kan vara bra att ha big_smile

Saab
344 Inlägg
30 juli 2009
kwansa skrev:

såg det med big_smile Haha!

Kör på det, du kan få ner den lite till kanske,  har inte gått speciellt långt, så verkar fin?smile

Fotograf
228 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
keffy89 skrev:
kwansa skrev:

såg det med big_smile Haha!

Kör på det, du kan få ner den lite till kanske,  har inte gått speciellt långt, så verkar fin?smile

Men somsagt, det med turbon. Blir det inte typ jävligt dyrt om den pajjar? Håller äldre turbo så särskilt bra?

Saab
344 Inlägg
31 juli 2009
vet du vad för folk som har haft den innan ?  om det är ett äldre par behöver du nog inte oroa dig spec mkt.
men om det är den yngre generationen så kan turbon nog vara mer utsatt

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
31 juli 2009
om turbon rasar så behöver det inte bli så dyrt.
2500-3000, för en bättre begangnad turbo som gått några tusen mil, sen ny olja och filter.

sen kan man ju definera "dyrt" 5000:- för ett turbo ras låter billigt i mina öron, vissa andra tycker det är svindyrt!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Hjultomte
1 500 Inlägg
31 juli 2009
Får jag vara gnällig o säga va ja har hört?? smile
Nåja orkar inte vänta på svaret så kör endå big_smile

KÖP INTE EN 94a. Anledningar som jag har hört av ett par st:
Usel koppling!
Rostar För fort! Skötsel grej kanske men ja..
Lådan då som alla andra!
O sen va det något mer som folk säger men ja. Har själv ingen erfarenhet av så men det e ju bara o prova sig fram o märka wink

ha d finemang big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Fotograf
228 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 juli 2009
För dyr tycker jag, ner till runt 13k så är det ok. Saab ligger lågt nu för tiden...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

76 Inlägg
31 juli 2009
keffy89 skrev:
vet du vad för folk som har haft den innan ?  om det är ett äldre par behöver du nog inte oroa dig spec mkt.

styr upp detta nu keffy=)

saaaaaaaaaab<3

Fotograf
228 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Fick i svar av ägaren:

Turbon laddar bra och det är ingen blå rök när den laddar, så den är det inget fel på. Motor drar heller ingen olja och det skulle den gjort om turbon var dålig. Jag tror inte SAABar av denna modellen har haft några problem med turbon de är oljekylda, de turbona som hade problem var innan man började oljekyla dem. Det är även mycket bra kompression i motorn vilket man märker när man motorbromsar.

Men är inte Turbo bilar jävligt dyra i försäkring också? Min pappa säger det iaf.

/Agg1

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 juli 2009
Agg1 skrev:
Fick i svar av ägaren:

Turbon laddar bra och det är ingen blå rök när den laddar, så den är det inget fel på. Motor drar heller ingen olja och det skulle den gjort om turbon var dålig. Jag tror inte SAABar av denna modellen har haft några problem med turbon de är oljekylda, de turbona som hade problem var innan man började oljekyla dem. Det är även mycket bra kompression i motorn vilket man märker när man motorbromsar.

Men är inte Turbo bilar jävligt dyra i försäkring också? Min pappa säger det iaf.

/Agg1

Det beror på så många olika faktorer, enklast är om ni helt enkelt går in på ert försäkringsbolags hemsida och tar en prisuppgift eller ringen kundtjänst och frågar. För en del skiljer den hundralappar mellan starkaste och svagaste motorn, för en del skiljer det mer än bilen är värd. Så det är svårt att säga, men rent generellt är Saab Turbo inga "jättedyra" bilar att försäkra smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 021 Inlägg
31 juli 2009
lite dyr för en 94a, men låter ju kanon annars, en beggad turbo får man för ett par tusen om olyckan skulle va framme.

Saab
344 Inlägg
31 juli 2009
lundan_89 skrev:
keffy89 skrev:

styr upp detta nu keffy=)

självklart sötis smile

Sök