3342
Sök

Köpa och bygga dragrace bil.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 augusti 2009
stoffe_T5R skrev:
Det kanske kan vara något. Nu är det inte akut då jag kanske tänkt köpa allt sent i höst för att pula med i vinter.

Men är de bra bilar att bygga på annars?

Jadå, bra bilar är det alltid, drivlinorna är sjukt överdimensionerade på dom flesta, vilket gör att dom pallar rejält med hästar med orginal botten.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

904 Inlägg
4 augusti 2009
Siarnaq skrev:
stoffe_T5R skrev:
Det kanske kan vara något. Nu är det inte akut då jag kanske tänkt köpa allt sent i höst för att pula med i vinter.

Men är de bra bilar att bygga på annars?

Jadå, bra bilar är det alltid, drivlinorna är sjukt överdimensionerade på dom flesta, vilket gör att dom pallar rejält med hästar med orginal botten.

Dock har Coupén klenare bakvagn, sämmre drivaxlar än Sedanen och Avanten... Så vill man ner på 10 sekunder eller lägre bör man bygga om.
Leta reda på en vanlig Audi 90 quattro och stoppa i en vild 20v femma och bygg värre knutar/axlar så har du en snabb bil. Men du kommer inte långt med 120 tusen, de är dyrt å bygga Audi femma smile

De ska va gött å leva

Got VTEC?
1 593 Inlägg
4 augusti 2009
Sälj Saaben så blir det lättare för dig wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 augusti 2009
MrVain skrev:
Dock har Coupén klenare bakvagn, sämmre drivaxlar än Sedanen och Avanten... Så vill man ner på 10 sekunder eller lägre bör man bygga om.
Leta reda på en vanlig Audi 90 quattro och stoppa i en vild 20v femma och bygg värre knutar/axlar så har du en snabb bil. Men du kommer inte långt med 120 tusen, de är dyrt å bygga Audi femma smile

Rakställ motorn, bygg en 4-link med en Ford 9 tummare eller 12bults Buick axel. roll Problemet löst samt att det är skottsäkert tamefan. Har ju 12bults på min Buick, dom pallar ju 900hk+ utan problem.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

83 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Takashi skrev:

Vad är det för fel på den wink

83 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Får se vad man köper..

Blev lite inne på en Audi nu...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 augusti 2009
stoffe_T5R skrev:
Takashi skrev:

Vad är det för fel på den wink

Tror han nog menade att då skulle du ha lite mer kapital att röra dig med. smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
4 augusti 2009
Precis vad jag menade smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

83 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Ja det är ju ett alternativ det med smile

Sök