2504
Sök

Volvo 240, b230F startar inte

124 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
tja, för en timme sedan var jag ute och startade bilen, den gick jätte bra tills arbetstemperatur, när jag gasade till small det skit högt ur sportluft filtret, visserligen hade jag riktigt låg tomgång på den som var meningen att ställa upp inann de skulle paja, men nu startar den inte, helt stendöd., jag har testat bytt LMM, tomgångsregulator, gnista kommer osv men de blir inge skillnad. va hände o vad gick åt helvete när det smällde? tacksam för svar
Senast redigerat av rockabilly_v (29 juni 2009)

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

124 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
hejsan,, nu har har jag testat bytt - pump, lmm, lambdasond, kollat säkringar. bilen får soppa och gnista. va i helvete ligger felet? har felsökt i 3 veckor nu. hahahaha. somsagt den går på startgas fast ojämt o dåligt. är det fel gnista? allting hände efter smällen vid gas pådraget. ska jag kolla med en annan box? tack på förhand
Senast redigerat av rockabilly_v (11 juli 2009)

71 Inlägg
11 juli 2009
är gnistan fin den får då? har du bytt kam rem  eller nåt dyligt så du va tvungen att röra tändningdrevet?annars kan du göra så att testar nollställa alla drev

124 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
okej. kamremen har jag inte rört, har bara tittat så att den inte kuggat över. alla 3 markeringar stämmer. just därför tycker jag de är riktigt skumt fel

71 Inlägg
11 juli 2009
ja det va riktigt skumt byt tändspole ? eller så el fel söker du:P

124 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
tändspolen har jag bytt. detta är ju en 88:a så den har inge diagnosuttag för felsökning. börjar bli rätt less nu. haha

71 Inlägg
11 juli 2009
ja det är bara testa byta tändboxen då, finns nog för en billig peng på skroten wink

54 Inlägg
4 augusti 2009
hej på dig.

råkade ut för något liknande.
motorn började hacka och gå ojämt, tillslut dog den och gick bara att starta om du pumpade på gasen, lät som fan, den smällde även från luftfilltert.

jag bytte lmm så var det klart.

du hade redan bytat din lmm va?

låter skumt tycker jag

går den på startgas bara och inte alls om du försöker starta den på vanligt vis?

om den bara går att starta på startgas, då tycker jag att det låter som soppaproblem.

det trista är ju att det kan vara ett fel i raden av mång och då kan det vara svårt att fixa det.

mvh mats

290 Inlägg
4 augusti 2009
byt spridar relät på expantions kärlet.
ska ju inte gå sönder för att den baktänder men kolla ändå.
har du kollat ifall stiften blir blöta?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
4 augusti 2009
dr-aero skrev:
byt spridar relät på expantions kärlet.
ska ju inte gå sönder för att den baktänder men kolla ändå.
har du kollat ifall stiften blir blöta?

Håller med här.
Kolla om spridarna öppnar först så du inte slösar pengar i onödan.
Men jag tycker det låter som avlastningsreläet (eller vad det heter) är trasigt du har ju bytt typ allt annat så...

MVH. Alex

Sök