W8:an är inga större fel på när det gäller exteriören så har du mycket möjligheter då det finns otroligt mycket styling till dom.
2.7T går riktigt fint och det finns en del att välja mellan på blocket för 100.000:- Recaro stolar är inte standard utan tillval. Det är en V6 med dubbelturbo
Xiphias skrev:
W8'an hade jag inte tänkt på. Gillade interiören, dock inte exteriören så mycket. Synd att det inte fanns så många på Blocket.
BMW och Mercedes går bort pga dyr försäkring.
Gillar som sagt Mazda 6 också. Men interiören tilltalar mig inte så mycket. Sedan drar den ju nästan lika mycket som ST220. Tycker ST'n är ett bättre val där isf.
Men tack för alla tips, fortsätter nog att rikta in mig på en ST220 då inga andra alternativ faller mig i smaken.
Iofs så har en kompis haft en A6 2.7T. Går ju riktigt fint. Men recarostolar är ej standard på dom va? Ser att vissa har det. Och vad är det egentligen för motor? V6'a med turbo? Men samma sak där, dom sticker iväg lite över 100.000:-
Edit: Mazdan gör ju dock 0-100 ungefär lika snabbt som ST'n såg jag nu. Kanske inte vore så dumt alternativ iaf. Har också kollat lite på Octavia RS.
Håller med föregående talare, skulle nog titta på nån 330 kombi också, dom verkar roliga. Vet dock inte hur driftkostnader och sånt skiljer men antar att det blir dyrare med bmwn..
Men är BMW så mycket dyrare än alla andra att reparera osv? Många menar ju att Audi är rätt dyra när det gäller reservdelar. Hur står sig BMW jämfört med Áudi exempelvis?
Man behöver iaf inte bry sig om kamremmen. Vilket är skönt med tanke på att kring dom årsmodellerna jag kikar på så börjar det vara dags för byte i många fall.
Har funderat på en 320 eller 325 touring. -02 och framåt ska man satsa på då det är facelift va? En med M-Paket hade ju vart fint, men då sticker dom i pris : )
Håller med föregående talare, skulle nog titta på nån 330 kombi också, dom verkar roliga. Vet dock inte hur driftkostnader och sånt skiljer men antar att det blir dyrare med bmwn..
Men är BMW så mycket dyrare än alla andra att reparera osv? Många menar ju att Audi är rätt dyra när det gäller reservdelar. Hur står sig BMW jämfört med Áudi exempelvis?
Man behöver iaf inte bry sig om kamremmen. Vilket är skönt med tanke på att kring dom årsmodellerna jag kikar på så börjar det vara dags för byte i många fall.
Teknikens Värld gjorde en undersökning för nått år sedan vad en bil kostade att underhålla under ett visst antal mil och år, Bmw E46 med 6cyl var tillsammans med Ford Ka billigast. Som en jämförelse var Volvo S60 tre gånger så dyr, visst är Bmw dyrare att försäkra och köpa (för motsvarande bil) men märket tar igen det rejält på ägandekostnaderna och den låga förbrukningen.
Audi (och Vag i allmänhet) skall vara riktigt dyra att serva, bland annat pga rembyte som är krångligt. Hur mycket dyrare har jag ingen aning om.
Så att undvika Bmwn för att den blir för dyr är lite korkat, då den förmodligen tillhör det billigaste du kan ha i den här klassen. Rekommenderar också en 330i, en av de härligaste standardmotorerna jag vet och den drar inte mycket soppa.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.