2894
Sök

Volvo pv väghållning?

311 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#1
hur ska jag förbättra väghållningen? då jag gör ringar me bilen så känns de som man ska volta ibland.. ena hjulet lättar då från marken.. så man vågar inte göra det man vill..  vad är det första man ska göra?sänka den, kapa fjädrarna? eller köpa andra sportdämpare+fjädrar? finns det till en gammal pv?
tack för svar

Pv med preppad b20..

756 Inlägg
9 augusti 2009
#2
bygga om fram til 240:P och bak med:P

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

4 001 Inlägg
9 augusti 2009
#3
Riktiga krängningshämmare och bättre vinklar på bakaxeln så den inte pressar upp framhjulen.

Stötdämpare & fjädrar som orkar hänga med är ju inte heller fel.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

956 Inlägg
9 augusti 2009
#4
Har glömt bort vad det heter just nu, var nåt amerikanskt namn på det hela. Men har för mig att det gick ut på att du flyttade infästningarna till övre a-armarna så dom vart mer vinklade bakåt. Det kallades nånting "method" och var tydligen vanligt att man gjorde på jänkare. Finns säkert nån här som vet mer.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

311 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#5
jaha så det måste bli ett storprojekt iallafall.. jaja får väl se om det händer nått framöver..

Pv med preppad b20..

446 Inlägg
9 augusti 2009
#6
kapa fjädrarna kan du ju prova kostar inget och fjädringen blir hårdare smile


4 001 Inlägg
9 augusti 2009
#7
boxarhandsken skrev:
jaha så det måste bli ett storprojekt iallafall.. jaja får väl se om det händer nått framöver..

behövs inte så mycket storprojekt
1. Kolla över alla bussningar och byt det som behövs bytas, sätt gärna dit hårdare
2. Stötdämpare & fjädrar och krängningshämmare, vad sitter och vad är det för skick?
3. Gör kilar och sätt mellan framvagnsbalk & ramben, den höga änden ska vara bak så du får lite mer castervinkel.
4. Kolla vinkeln på bakaxeln, man kan göra en hel del genom att korta/göra längre momentstag, jag har inte koll på hur PV:s ser ut original sad

Min brorsas PV lutar över lite grann men inte så farligt mycket när man gör piruetter men den är ganska ombyggd i bakvagnen med coilover och 4-link

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må


Sök