3798
Sök

Köpråd: Billjud för 30.000 kr

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 augusti 2009
T-RÖD skrev:
Du mår ju inte bra.

Du tror väll inte en högtalare låter dåligt bara för att den är lite biligare? Man måste lyssna sig till vad man vill ha ut av sin högtalare. Inget illa om Focal det är grymt fina högtalare. Har sj inte haft några av deras bilelement. Men har haft Jm lab Mezzo Utopia högtalare hemma innan ja bytte för något år sedan. Ja säger så här. Om du inte har möjlighet o låna hem grejer o testa. Försök provlysna i någon bil... typ vallåkra.

pattilatti2 skrev:
det spelar nog ingen roll hur du installerar dina hokuspokusfocus.. kommer inte i samma klass som focal även om de står i kartongerna o spelar..

Fick du också kräkreflexer utav dem där JM'arna?

Personligen tycker jag att FOcal för bilbruk går att få att låta bra. Däremt JM Lab (Focal hemma) är rena dyngan för vad det kostar.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

VW Ägare
1 011 Inlägg
11 augusti 2009
Släpp pajkastningen så att tråden kan gå tillbaka till sitt ursprung. Ingen blir rikare av pajkastningen. Risken är bara att tråden blir låst och det hjälper inte trådskaparen att få hjälp.

Henrik Eberlund

8 156 Inlägg
11 augusti 2009
Eberlund skrev:
Focus Acoustics ska du inte jämföra med varken GAS, MDS eller Mutant. Du ska inte ta och dömma produkter som du inte sett eller hört. Hade du sett och hört produkterna hade du inte skrivit detta. Focus Acoustics har sålts med framgång i över 10 år i Finland. Bara för att dom inte har sålts i Sverige så betyder det väl inte att de saknar erfarenhet.

Sedan ska du även veta att många produkter tillverkas av samma fabriker i asien.

Antalet år på marknaden betyder inte så mycket. Mds har t.ex funnits i sisådär 20 år och man kan nog säga att dom sålt ganska så bra. Mitt intryck av Focus är att de inriktar sig mer på SPL än på finlir? Jag skulle gärna provlyssna dom.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
12 augusti 2009
Jag skulle satsat på ett starkt framsystem (kit) och försökt att få plats med 6.5":or i framdörrarna. Om du hade tänkt bygga om lite så kanske ett par 3.5" i brädan och ett par riktigt bra diskanter vore bra.
Matcha med en 10" - 12" bak.

När det gäller vilka element som du ska köpa, gå på känsla. Vi kan visserligen rekommendera olika system, men när det kommer till kritan så är det ändå din smak som betyder någonting.

Börja med att välja ut en bra HU. Nakamichi, Pioneer, Alpine och Kenwood skulle jag rekommendera att du lyssnar in dig på. De färgar ljudet lite olika.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök