3050
Sök

Volvo 740, bränsle problem

35 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
har en 740 som jag skruvar lite med.....
när bilen är kall så går den fint i 2-3 minuter sen börjar den gå som en påse nötter o dör efter en stund...känns som om den inte får nog med bränsle,
har bytt bränsle pump samt filter, gjort rent i spjällhuset....jag har även blåst rent i bränsle ledningarna....

nått mer förslag?

21 761 Inlägg
4 augusti 2006
Är det K-jetronik eller LH-jetronik?

35 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
ingen aning faktist, hur tar jag reda på det?
Senast redigerat av Audi_Fraelst (4 augusti 2006)

21 761 Inlägg
4 augusti 2006
Vilken årsmodell är det, har den katalysator?

5 Inlägg
4 augusti 2006
vilken årsmodell? jag hadde en 740 -87 den ville inte gå på tomgång(lambasond) men i bland gick den fint på tomgång men dog helt plötsligt,,det går att köra bilfanskapet men måste gasa vid rödlysena för att den inte ska stanna!provat byta bensinpump, bränslefilter, kollat så alla kablar är hela o sitter på plats,men inge bet på bilfanskapet! har kommit fram till att det kan ha nått med lambasonden att göra!

35 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
det är en 89, japp den har katalysator....
jag har bytt filter och pump....
bilen går på tomgång nu, men svarar inte på gas ordentligt.....

Mr White
1 072 Inlägg
6 augusti 2006
Kolla om de ev är tjuvluft nån stans..Då går dom bra kall efter som den då får mer luft=fetare blandning..

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
Robban 245 skrev:
Kolla om de ev är tjuvluft nån stans..Då går dom bra kall efter som den då får mer luft=fetare blandning..

precis tjuvluft är mkt möjligt,, vi hade inne en volvo 740 gle på verkstan för ett tag sen . de var samma syntom som du beskriver . då var de slanganslutningen till bränsle filtret som läckte lite och drog med sej massa luft. kolla efter sprickor under slangklämmor . mkt vanligt att de spricker där när gummit är torrt.

i vårat fall var det slangen mellan tank\ bränslefilter

35 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
det va hål i packningen till inloppet, så den e ny...¨
nu går bilen på tomgång iaf, även när den e varm....men svarar forfarande inte på gas

Mr White
1 072 Inlägg
7 augusti 2006
Tästa även och spruta stargas vid spridarna..Kan vara oringarna där som är ut torkade mm.

35 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
jag har hafft av spridarna och smort in ringarna

Sök