4052
Sök

Basarna spelar inte

17 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
ja, det är så här att när jag startar bilen, sätter igång stereon så basar det inte,  så öppnar jag bagaget och ser att varken steget eller kondensatorn lyser.
Så tänker ja det är väll en säkring, kollat alla och dom är hela.
så går man å rycker å drar å pillar på kablarna.. allt sitter som det ska.
och så har jag kollat med multimeter, och strömmen är bra fram till kondensatorn så då tänker man ju att det är nått som har gått i den.. men så vips börjar det lysa ifrån displayen, springer å vrider på stereon så funkar allt.

bilen stod på under denna undersökning, funkade i morse.  så är det bara att fixa ny kondensatorn eller va tror ni ?   tack i förhand

445 Inlägg
12 augusti 2009
humlann_s70 skrev:
ja, det är så här att när jag startar bilen, sätter igång stereon så basar det inte,  så öppnar jag bagaget och ser att varken steget eller kondensatorn lyser.
Så tänker ja det är väll en säkring, kollat alla och dom är hela.
så går man å rycker å drar å pillar på kablarna.. allt sitter som det ska.
och så har jag kollat med multimeter, och strömmen är bra fram till kondensatorn så då tänker man ju att det är nått som har gått i den.. men så vips börjar det lysa ifrån displayen, springer å vrider på stereon så funkar allt.

bilen stod på under denna undersökning, funkade i morse.  så är det bara att fixa ny kondensatorn eller va tror ni ?   tack i förhand

Kanske är glapp i remoten?

333 Inlägg
12 augusti 2009
hade exakt samma tanke:D den risken e ju ganska stor:P

445 Inlägg
12 augusti 2009
Jo det har jag med vart med om ,så jag tänkte att det skulle kunna vara remoten som spökade lite isof:)

jobbar påre
751 Inlägg
13 augusti 2009
eftersom att kondningen inte har nånting med strömförsörjning att göra utan hjälper till dåliga batterier att leverera ström SNABBT..alltså om kondningen är sönder så funkar allt ändå..om de är korrekt inkopplat alltså....

tror oxå på remoten..testa bygla remoten..från plus tilll rem på steget..startar steget då varje gång du gör de så äre inge fel..bara nånting från remote som ligger å glappar helt enkelt

Sök