2922
Sök

Saab 9-3 bilstereo halvdöd

19 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
tja..märkte att bilstereon på saaben har blivit betydlig svag (dunkar dåligt) och blir väldigt varm men har jag ljudet bara på en sida blir de bättre..bytte stereon till nåt bättre men problem kvarstår plus att högtalarna på dörrarna slutade fngera fast kontakterna passade så ja har inte kapat några kablar alls..vad kan de vara?/mvh:/

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 augusti 2009
låter som ett jordproblem med stereon i mina öron. Skumt dock att den ska börja jorda dåligt rätt av vad det är. Om du sprovar en bättre stereo och drar separat jord till en bra punkt, hur blir det då?

19 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
provat de men ingen skillnad:/ nåt annat som kan vara felet? hur kan ja få igång högtalarna?/

263 Inlägg
3 augusti 2009
mina i dörrarna slutade funka oxå när jag bytte stereo från orginal till en eftermarknads, får dra om lite kablar och dra de till de främre steget i saaben så funkar de, att ljudet blir sämre kan jag tyvär inte ge dig några tips =/ hoppas de löser sig!

Mvh sani

powered by stetsom

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 augusti 2009
man får väl köpa en adapter för att slutsteget till dörrhögtalarna ska fungera. fick jag göra på min 9-3 aero när jag bytte sterio iaf. kan inte gäller vanlig 93a. sån adapter hittade jag backes ljus iaf...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

19 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
hur gör ja me den försämrade ljudet? nåt fel på själva steget?:S

2 914 Inlägg
10 augusti 2009
låter som dålig jordning som michieff pratar om... alt. för lite ström till stereon.

19 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
kololade strömen o provade även en extra jordkabel men ingen nytta o de var 12v så de var normal...

333 Inlägg
11 augusti 2009
kan de inte var att de e kortis i någon av högtalarna??? bara funderar lite men de kan ju vara de

19 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
typisk fråga men hur får man kortis i högtalaren? ( har inte hört talas om de förut:P)

19 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
ja har tagit bort skärmen på vänstersida av passagerarstolen men hittar inget steg.. bara en stor kontaktkabel o en me plus o minus och en till som ser ut som högtalarkablar...kan de vara dom till dörrhögtalarna el nåt? vill bli säkert innan ja gör nåt dumt;)

Sök