4442
Sök

Skydda sin IP-adress

116 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Hur ska man skydda sin IP-adress på bästa sätt, vet att det finns företag som säljer tjänster men vilka är bäst?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter

7 277 Inlägg
16 augusti 2009
Vad ska du skydda dig emot?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
116 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Vad ska du skydda dig emot?

Mot IPRED-lagen

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
16 augusti 2009
köra trådlöst och använda grannens trådlösa ;-)

min tant gör det jätteofta av misstag smile

hennes dator ogillar trådlösa nätverk och derför fungerar det sällan med våran trådlösa router och då snor datorn linan från grannen som har olåst trådlöst nät

Kör fort så hinner inget hända...

116 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
LeafBox skrev:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=886328

Allt du behöver!

Tack ska kolla igenom tråden, men frågan är om det verkligen fungerar?!

Allansson
16 augusti 2009
Jag kör med ipredator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 augusti 2009
VPN fungerar utmärkt. Ipredator är väl en form av VPN man ansluter sig till? Ja kör iaf nåt som inte har nån bandbreddsbegränsning eller kostar nåt tongue Men kan inte hjälpa någon med de tyvärr..
Senast redigerat av Mortalis (16 augusti 2009)

Allansson
16 augusti 2009
Jo ipredator är en vpn-tjänst

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
16 augusti 2009
Peerguardian är nog det bästa för skydda ditt ip, dessutom ser du vuilka som de blockar, blev lite nervös när jag såg polisen för ngt år sedan hehe. Fick dock ej igång det på vista 64bits =/

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

7 277 Inlägg
16 augusti 2009
Vad ska man säga...
Tror ni verkligen att dom jagar vanligt folk som tankar lite här och var?
Dom vill åt dom riktiga som faktiskt ger ut filmerna.

Dom som behöver skydd vet hur dom får det, resten behöver inget...

116 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
VPN fungerar utmärkt. Ipredator är väl en form av VPN man ansluter sig till? Ja kör iaf nåt som inte har nån bandbreddsbegränsning eller kostar nåt tongue Men kan inte hjälpa någon med de tyvärr..

Varför kan du inte hjälpa någon med det? invite?

116 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Allansson skrev:
Jag kör med ipredator.

Får även ta och kolla upp denna.

tack för alla svar smile men ser de inte IP-nummer om de går in i tex bittorrent och kollar profilen? eller döljer den allt?

huh?
10 427 Inlägg
16 augusti 2009
Som tipsat om ovan, Peer Guardian är rätt schysst smile

http://phoenixlabs.org/pg2/

Det är som en brandvägg med en lista på IP-nummer som man ej vill
ha något att göra med. "Mitt" PG just nu blockar 1074678335 Ipn.

Kan spöka lite ibland om man vill koppla upp på nätet med något multiplayer spel
eller så då speltillverkare brukar ligga på blocklistan.. tongue Kan dock släppa spärren
på vissa IPn.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 augusti 2009
Som det troligen nämns i flashbacks länk kan man även ställa in brandväggar så vissa program bara får ansluta genom vissa ip-nummer (det man får från vpn operatören) så man undviker att det programmet kan visa spår av info utanför tunneln. Speciellt bra om man har företagshemligheter eller annat som inte får komma fram vad det är som man hanterar för data.

Sök