2976
Sök

MV köp.

211 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
En liten snabbis fråga. Letar efter magnetventil till min 850 t5. Sökte först runt lite på nätet och typ "lagabasen" men hittade inte nått, såg att nån köpt från mekonomen så jag slängde mig iväg för att köpa mig en men ack, dom visste knappt vad det var för något. Sökte på mecas sida men inte nått, gick till och med så långt så jag letade på biltema. Tänkte jag skulle slippa slira mig iväg till volvo och spara nån krona. så finns det nån vänlig själ som kan svara på vart jag ska köpa en MV så är jag tacksam.

Mvh Dick

Svetsare
3 150 Inlägg
18 augusti 2009
Vet ej hur magnetventilen ser ut i 850 T5, men det är inte denna?  -   http://www.laga.se/resultat.aspx?delkod … ilkod=5055

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

424 Inlägg
18 augusti 2009
baloo83 skrev:
En liten snabbis fråga. Letar efter magnetventil till min 850 t5. Sökte först runt lite på nätet och typ "lagabasen" men hittade inte nått, såg att nån köpt från mekonomen så jag slängde mig iväg för att köpa mig en men ack, dom visste knappt vad det var för något. Sökte på mecas sida men inte nått, gick till och med så långt så jag letade på biltema. Tänkte jag skulle slippa slira mig iväg till volvo och spara nån krona. så finns det nån vänlig själ som kan svara på vart jag ska köpa en MV så är jag tacksam.

Mvh Dick

volvo?!

Tryckregulator heter de hos volvo

art: 1271630

Pris 775 där omkring.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

211 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Jo jag såg att dom kallar dom tryckregulator på volvo så jag sökte runt å det med. Tänkte jag skulle komma billigare undan om man köpte på tex mekonomen men okdå 7-800 är väll inga jätte summor så det kanske får bli att åka bort till volvo ändå. Trodde faktiskt dom låg högre på volvo i pris.
-zonax: det var en vakumventil... inte riktigt samma men nära.
Senast redigerat av baloo83 (18 augusti 2009)

424 Inlägg
18 augusti 2009
baloo83 skrev:
Jo jag såg att dom kallar dom tryckregulator på volvo så jag sökte runt å det med. Tänkte jag skulle komma billigare undan om man köpte på tex mekonomen men okdå 7-800 är väll inga jätte summor så det kanske får bli att åka bort till volvo ändå. Trodde faktiskt dom låg högre på volvo i pris.

Alltså priser på volvo varierar gentemot dom andra, vissa saker är billigare på volvo än hos dom andra.
Så ringa runt kan ge resultat ibland, jäkligt synd att volvo inte har någon internet shop hade varit mycket smidigare än att prata med den sura gubben här på gotland iallafall big_smile

Ha de gött !

Svetsare
3 150 Inlägg
18 augusti 2009
baloo83 skrev:

Som sagt, vet inte vad Volvo döper sina saker till eller hur dom ser ut  smile   Men värt ett försök iallafall  smile

Ps. kollade upp en MV till min med där för ganska länge sen, dom hade inte döpt det till magnetventil iallafall   tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

211 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Bor ju ändå nästan i trollhättan så volvo och saab delar borde ju finnas i varje ica butik så jag fattar inte varför det ska vara så svårt. Fattar inte heller varför den heter lite olika saker på olika ställen hittade efter många om och men på tex laga och bildelsbasen där den heter tryckventil eller magnetventil eller ibland heter det laddtrycksregulator fint nog.Kärt bar har många namn. Trodde bara laddtrycksregulator bara var bonntrim med pysventil men men.

Man lär sig nått nytt varje dag.

424 Inlägg
18 augusti 2009
baloo83 skrev:
Bor ju ändå nästan i trollhättan så volvo och saab delar borde ju finnas i varje ica butik så jag fattar inte varför det ska vara så svårt. Fattar inte heller varför den heter lite olika saker på olika ställen hittade efter många om och men på tex laga och bildelsbasen där den heter tryckventil eller magnetventil eller ibland heter det laddtrycksregulator fint nog.Kärt bar har många namn. Trodde bara laddtrycksregulator bara var bonntrim med pysventil men men.

Man lär sig nått nytt varje dag.

jo de är ju en sorts pysventil, men den är ju kopplad till datorn så den kan sänka ladd om det blir förmycket. alltså en liten säkerhet också. Sätter du en vanlig pysventil och laddet skenar så gör det de också, inget som kommer att kunna sänka om det skulle behövas

Ha de gött !

211 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Nä ska det trimmas så ska det nog göras riktigt.

har haft lite problem me trycket det senaste så får se om det här hjälper, så det blir att åka till volvo imorrn.

tackar för hjälpen,

Sök