2509
Sök

Funderar på att köpa en toyota mr2 gen 2.

Livsnjutare
362 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#1
Någon som har bra tips och vart man kan få lite info om mr 2 an ?
Hur många hästar orginal?
Hur är viktfördelningen?
hållbar konstruktion motor/chassi?

mvh Johan
Senast redigerat av highway (20 augusti 2009)

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 augusti 2009
#2
Det är en Toyota, och MR2 har visat sig vara värdig namnet. Enkelt förklarat så visst håller den väldigt bra.

http://www.teknikensvarld.se/test_prov/ … /index.xml

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 augusti 2009
#3
Fasiken, nu blir jag besviken på dig Rquired, du länkar ju till ett test på mk3? Mr2 har ju bytt skepnad rejält mellan 2a o 3e generation både utseendemässigt och motor/chassiemässigt. Men vilken är det du kört/ägt? Vad har du för erfarenheter av den? Även erfarenheter av mk3 är ju bra att höra då jag är lite sugen på en Mr2a oxå. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 augusti 2009
#4
caromania skrev:
Fasiken, nu blir jag besviken på dig Rquired, du länkar ju till ett test på mk3? Mr2 har ju bytt skepnad rejält mellan 2a o 3e generation både utseendemässigt och motor/chassiemässigt. Men vilken är det du kört/ägt? Vad har du för erfarenheter av den? Även erfarenheter av mk3 är ju bra att höra då jag är lite sugen på en Mr2a oxå. smile

*oobs* roll

Kört 3an i så fall, den som är lite Porsche boxster wannabe? Bara lite men det kändes som en mkt välbalanserad och kul bil smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 682 Inlägg
15 augusti 2009
#5
5 sekunders googling å du hittar en sida med en massa fakta: http://www.mr2.com/VehicleInfo.html

165 Inlägg
15 augusti 2009
#6
Mr2 mk2 är snyggare än mk3, enligt mig, och finns med turbo. Då heter den kort och gott "toyota mr2 turbo"
Den har i gen 2 utförande 200hk.
en icke turbo tror jag ligger på skapliga 150hk.

Du hittar all information du kan tänkas behövas på http://www.toyotaclubsweden.com/
Senast redigerat av A_Amby (15 augusti 2009)


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 augusti 2009
#7
A_Amby skrev:
Mr2 mk2 är snyggare än mk3, enligt mig, och finns med turbo. Då heter den kort och gott "toyota mr2 turbo"
Den har i gen 2 utförande 200hk.
en icke turbo tror jag ligger på skapliga 150hk.

Du hittar all information du kan tänkas behövas på http://www.toyotaclubsweden.com/

du glömde också att de finns en mr2 efter 1995 med 175hk gti samma som den som sitter i en celica gt


Livsnjutare
362 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
#8
okej någon som vet vad för brister man skall kolla efter om man skall köpa beg mk2a ??

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Sir
291 Inlägg
16 augusti 2009
#9
Enda bristerna är väll som med en hel del med motorn "under hatthyllan". Bakändan kommer lätt runt och förbi om det är halt/blött ute med tung högerfot. Specielt om det är en -94 eller nyare av turbomodellen som är på 242 hk orginal och lätt kan skruvas upp till 300 hk. Kul bil iaf.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Livsnjutare
362 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
#10
Dale skrev:
Enda bristerna är väll som med en hel del med motorn "under hatthyllan". Bakändan kommer lätt runt och förbi om det är halt/blött ute med tung högerfot. Specielt om det är en -94 eller nyare av turbomodellen som är på 242 hk orginal och lätt kan skruvas upp till 300 hk. Kul bil iaf.

du får gärna specificera dig angående vad det är för fel på motorn..
Lite extra drift är väll inget att klaga på wink

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Sir
291 Inlägg
18 augusti 2009
#11
highway skrev:
Dale skrev:
Enda bristerna är väll som med en hel del med motorn "under hatthyllan". Bakändan kommer lätt runt och förbi om det är halt/blött ute med tung högerfot. Specielt om det är en -94 eller nyare av turbomodellen som är på 242 hk orginal och lätt kan skruvas upp till 300 hk. Kul bil iaf.

du får gärna specificera dig angående vad det är för fel på motorn..
Lite extra drift är väll inget att klaga på wink

Felet är väll kanske inte under hatthyllan utan kombination förare och lättbil med rapp motor. Finns ju folk som tror att Toyota bara gör lagombilar. ;-)

Öppna luftvägarna till och från motorn och montera en boostcontroller eller om man vill vara lite wild and crazy en kulventil så har man 50-60 hk till.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Livsnjutare
362 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
#12
Dale skrev:
highway skrev:
Dale skrev:
Enda bristerna är väll som med en hel del med motorn "under hatthyllan". Bakändan kommer lätt runt och förbi om det är halt/blött ute med tung högerfot. Specielt om det är en -94 eller nyare av turbomodellen som är på 242 hk orginal och lätt kan skruvas upp till 300 hk. Kul bil iaf.

du får gärna specificera dig angående vad det är för fel på motorn..
Lite extra drift är väll inget att klaga på wink

Felet är väll kanske inte under hatthyllan utan kombination förare och lättbil med rapp motor. Finns ju folk som tror att Toyota bara gör lagombilar. ;-)

Öppna luftvägarna till och från motorn och montera en boostcontroller eller om man vill vara lite wild and crazy en kulventil så har man 50-60 hk till.

ej det låter ju nice smile

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Livsnjutare
362 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
#13
fler tips??

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Livsnjutare
362 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
#14
tycker det finns många mr2 ågare här på garaget inte någon so har lite tips?

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....


Sök