2767
Sök

Körvanor ???

47 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Körvanor är vad det handlar om smile smile smile ???

EX. Som att jag behöver hjälp för mina körvanor  jag kan verkligen inte ta det lugnt när jag kör slö eller snabb bil alltid plattan i botten 50 väg mitt i sthlm spelar ingen roll alltid fullt öss, mamma i bilen spelar ingen roll (jag är halv blattte ). Är jag ensam om min SYNDROM ??? kurvor med bra bil i 130 lätt om det går, mc kort på gång !!!

En tråd för folk som vill dela med sig om sina körvanor vi struntar om komentarer med befogenhet om våran körning släpp loss och berätta !!!

47 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Jag känner att jag har kontroll fast att jag kör som en dåre, men om en olycka sker så har man inga ursäkter.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
24 augusti 2009
Kontroll har man ofta i ganska hög hastighet så länge inga yttre variabler ändrar sig. T.ex att någon/något kommer ut i vägen framför en, eller att det kanske råkade vara sämre grepp på vägbanan eller vad som helst, då upptäcker man nog att man inte har särskilt mkt kontroll när det väl går snett. Däremot professionella chaufförer (tävlingsförare) har en lite större möjlighet att reda upp en oväntad situation antar jag, därmed inte sagt att dom klarar allt.

Kör man fort så får man la se till att göra det där det är tomt på folk och bilar osv. Tror nog dom flesta tycker det är obehagligt att promenera en meter ifrån en bil som kommer i 150 sprut liksom. Ungefär så som många som precis tagit körkort kör, och även jag körde på det sättet för 10-11år sedan men det är inte så smart att köra så. Nu kör jag definititvt mer normalt, drar på ibland liksom men inte bland folk inne i sammhällen osv.

Körkortsutbildningen borde innefatta bankörning för när man tar kortet så har man tränat på precis allt utom att köra fort, så det ligger nog naturligt en nyfikenhet hos många att pröva köra fort vart det än må vara liksom. Så tror jag iaf och det gjorde det hos mig.

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 augusti 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök