Tja har en 740-88. B230F motorn. e rätt pigg och så men enda e att den brukar alltid bluddra när de e några få liter kvar i tanken, Men iallfall. Börja bluddra så ja körde hem, dagen efter tanka jag i 6 liter bensin. Men då va batteriet dött.. Aja, har gjort så förr så fick ja starthjälp. Sen körde ja till garaget, den gick bra då (4km) sen kom ja till garaget. och ligger man på tomgång och gasar så bluddrar den när man gasar, sen när man släpper gasen så går den ner i varv, nästan dör sen går den upp på varv igen ? vad kan de vara ?
Sen såg jag de att anledningen till att batteriet va dött e för att när ja har de vredet till lamporna på 0an när inte tändningen e på så lyser instrumentpanelen, mittersta läget så slocknar instrumentpanelen men positionslamporna fram och bak startar, sen sista läget så släcks positionslamporna och instrumentpanelen startar..
Kan dom två ha nån koppling eftersom detta hände under en natt ?
Ingen som vet ? jag har frusit motorn en gång. efter de har vattenpumpen vinat och de e söligt vid vattenpumpen plus att de e vitt under oljelocket på ventilkåpan. Men kan topplockspackningen ge sej helt så snabbt ?
Kan va topplockspackningen. Min gick jätte fint en kväll, sen stannade jag den och morgonen därpå skulle jag köra och den gick kass. Så den ger sig helt utan vidare typ
elfelet kan ju va själva vredet till lyset som har gett upp för dom brukar gå sönder, kolla om det bubblar i expansionskärlet å gör de det så är nog topp packningen blåst.
om du har mer bensin i slutar den å bluddra då? för isåfall kan det va pumpen i tanken som inte funkar.
Tja har en 740-88. B230F motorn. e rätt pigg och så men enda e att den brukar alltid bluddra när de e några få liter kvar i tanken, Men iallfall. Börja bluddra så ja körde hem, dagen efter tanka jag i 6 liter bensin. Men då va batteriet dött.. Aja, har gjort så förr så fick ja starthjälp. Sen körde ja till garaget, den gick bra då (4km) sen kom ja till garaget. och ligger man på tomgång och gasar så bluddrar den när man gasar, sen när man släpper gasen så går den ner i varv, nästan dör sen går den upp på varv igen ? vad kan de vara ?
Sen såg jag de att anledningen till att batteriet va dött e för att när ja har de vredet till lamporna på 0an när inte tändningen e på så lyser instrumentpanelen, mittersta läget så slocknar instrumentpanelen men positionslamporna fram och bak startar, sen sista läget så släcks positionslamporna och instrumentpanelen startar..
Kan dom två ha nån koppling eftersom detta hände under en natt ?
Tack på förhand // Matte
hej
med tanke på hur ditt motorrum ser ut så kan det vara skitigt på andra ställe med. lite allvar nu.
när man kör tanken så tom så brukar det tyvärr följa med lite skit upp i förgasaren. prova att montera ett extra soppafilter innan förgasaren. häll i lite k-sprit och lite k-akut, borde rensa upp lite
känn på bränslepumpsreläet. ett vitt relä där under stereon. ta av locket till reläet och kolla lödningarna, när bilen dör känn på den om den e varm och lukta på den om den luktar bränt. vanligt fel på dom här bilarna.
Tja har en 740-88. B230F motorn. e rätt pigg och så men enda e att den brukar alltid bluddra när de e några få liter kvar i tanken, Men iallfall. Börja bluddra så ja körde hem, dagen efter tanka jag i 6 liter bensin. Men då va batteriet dött.. Aja, har gjort så förr så fick ja starthjälp. Sen körde ja till garaget, den gick bra då (4km) sen kom ja till garaget. och ligger man på tomgång och gasar så bluddrar den när man gasar, sen när man släpper gasen så går den ner i varv, nästan dör sen går den upp på varv igen ? vad kan de vara ?
Sen såg jag de att anledningen till att batteriet va dött e för att när ja har de vredet till lamporna på 0an när inte tändningen e på så lyser instrumentpanelen, mittersta läget så slocknar instrumentpanelen men positionslamporna fram och bak startar, sen sista läget så släcks positionslamporna och instrumentpanelen startar..
Kan dom två ha nån koppling eftersom detta hände under en natt ?
Tack på förhand // Matte
hej
med tanke på hur ditt motorrum ser ut så kan det vara skitigt på andra ställe med. lite allvar nu.
när man kör tanken så tom så brukar det tyvärr följa med lite skit upp i förgasaren. prova att montera ett extra soppafilter innan förgasaren. häll i lite k-sprit och lite k-akut, borde rensa upp lite