4435
Sök

Till alla duktiga mäniskor här! Svetsar.. Är dessa bra eller skit???

107 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Har kommit över två svetsar, typ skitbilligt..

En st Luna migatronic 120.. Ser ut som en äldre modell, men samtidigt ser den rätt proffsig ut. 3-fas

Sen en Wurth ESI 150 elsvets.. 2-fas

Kanske inte så jävla mycke o komma me men ja e nyfiken på om de e bättre än "biltema svetsar" smile

Har även en rätt stor kempi mig-svets, men en 2-fas. Kempi är rätt bra grejer va?

Frågar här för man nästan alltid får bra svar..

Kör så de ryker
//Wille

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..

Svetsare
3 150 Inlägg
28 augusti 2009
Både Luna och Wurth är ju "bra skit", rent allmänt, men antar att svetsarna inte är något undantag.  Kempi MIG hade/har vi i skolan samt på jobbet.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

58 Inlägg
28 augusti 2009
Luna Migatronic e bra svetsar. Har både Mig & Tig själv. Dock större än 120 Amp. Förr byggde man svetsar med större & kraftigare kärnor, vilket ger bättre & jämnare strömförsörjning ( känns på vikten he he ).
Trådmatningsmotorn kan dock bli lite sliten på gamla dar men det går att fixsa med lite fix & kärlek smile
Vårda dom väl.

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu

58 Inlägg
28 augusti 2009
Luna Migatronic e bra svetsar. Har både Mig & Tig själv. Dock större än 120 Amp. Förr byggde man svetsar med större & kraftigare kärnor, vilket ger bättre & jämnare strömförsörjning ( känns på vikten he he ).
Trådmatningsmotorn kan dock bli lite sliten på gamla dar men det går att fixsa med lite fix & kärlek smile
Vårda dom väl.

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu

107 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
lillproppen skrev:
Vårda dom väl.

Hehe.. Jo, vikten ja.. Tror den väger 54 pannor eller liknande. Så de e ju en stadig bit.
Den kändes bara sp jävla "proffsig" jämfört me min biltema-mig som ja köpte för ett tag sen.
Finns ju så jävla mycke fler inställningar, typ svetstid, kyltid. Så kan man ju ställa in vilken gas man kör mellan argon och CO2 me en knapp.. En knapp för MIG/MAG (eller TIG, blandar ihop vilken som e vilken) Sen + en bunt andra knappar o vred som ja inte har en aning om va dom e till för smile

kan va värt o spara på alla fall..
Tackar för dom snabba svaren smile

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..

Sök