Jag gissar att du tänker göra som jag ska göra på min omega a med c20ne?
Hade planer på att köra på denna setupen:
bottenplatta från en 2.0 8v
1.8 topp med insug och kam
vectra gt styrbox (det sitter en trimchip i dom original)
extraktorrör från en 2.0 16V med en fläns för 8V
ta bort katten (ha man innan '88 så kan man rensa den)
lite filter å sportrör
med detta hade du fått mellan 150 å 180 hk för mellan 5000 å 10000 spänn
meningen med att man ta en topp från en 1.8 är att den toppen har större kanaler och en vassare kamaxel original plus att man få lite högre komp.
men det jag hade tänk mig nu är följande:
2.0 8v bottenplattar
högkompskolvar och stakar
en max portat 8v topp
steg 2 kam
lexmaul insug
vectra gt styrbox
hemmabyggd extraktor eller köpt fån ebay
Vectra gt svänhjul
16v spridare och spridarebrygga
Spällhus och LMM från BMW 2.5 - 3.2L 6cyl motor
3" Alurör mellan Späll å LMM
50-100hk lustgas
med detta hamnar jag mellan 200-250hk utan lustgas
kostnaden: runt 15000:- utan lustgasen (kostar 8000 extra)
men i detta är det inte inräknat att renovera motorn med nya lager, packningar och arp-bultar
visst är C20ne en underbar motor att trimma
motorn original håller för runt 300hk innan stakerna ger sig, finns tom en kille som kör med 950 kompressor hk på original vevaxel och den håller!
för mer info hör av dig
mvh Nick