3226
Sök

Byta tändstift på skoda octavia?

90 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
har en skoda octavia 1,6 bensin. tänkte om man kan lyckas byta tändstiften själv eller om det behövs en massa special verktyg??

267 Inlägg
7 september 2009
de är bara att byta
Senast redigerat av Hua100 (7 september 2009)

24 Inlägg
7 september 2009
Berggren79 skrev:
har en skoda octavia 1,6 bensin. tänkte om man kan lyckas byta tändstiften själv eller om det behövs en massa special verktyg??

nej nej.. du behöver inte special verktyg.. bara tålamod..  dom två yttersta är lätta att byta men dom innersta är värre.. var tvungen att plocka bort en del för att komma åt.. tog typ 30min allt som allt..
bytte min i förra veckan.. Men sen rasade växellådan.. tjo hoo.. så nu är växellådan nerplockad.. ska renoveras/ eller bytas... beroende på hur den ser ut..

164 Inlägg
8 september 2009
Har du en _ledad_ tändstiftshylsa 16mm (behövs till 2:an o 3:ans cyl) + förlängare + spärrskaft (3/8"), en lång smal skruvmejsel och ganska små händer som jag så behöver du inte demontera någonting utom spridarnas kontaktstycken+dess "styrskenor". Plattmejseln är till hjälp för att ta bort kontaktstyckena på spridarna.

90 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
okej så man lyckas få lös 2:an och 3:an utan större skruvning, kikade för nån dag sen och det såg trångt ut sad
är det specialstift eller går de att köpa på OK eller något sånt??

Sök