Du menar att Volvo igentligen bara vann för att den hade bättre miljöindex..? Annars så är ju Saab MINST lika bra om inte bättre...! Citerar: "Saab 9-5 är en lika bra eller bättre bil på många punkter. Men betydligt bättre miljöindex för V70 väger tungt till Volvos fördel."
Så, jag säger att Saab 9-5 är mera bil för pengarna och även roligare att köra.
PS: Sedan kan man ju konventera 9-5an till E85..vilken bil blir då mest miljövänlig?
Du menar att Volvo igentligen bara vann för att den hade bättre miljöindex..? Annars så är ju Saab MINST lika bra om inte bättre...! Citerar: "Saab 9-5 är en lika bra eller bättre bil på många punkter. Men betydligt bättre miljöindex för V70 väger tungt till Volvos fördel."
PS: Sedan kan man ju konventera 9-5an till E85..vilken bil blir då mest miljövänlig?
Visst, skillnaden låg iaf i att V70in drog 1,1 L/mil och Saaben 1,32L/mil, helt obetydligt allright (not), som sagt V70...
Volvo V70 är ju Sveriges mest sålda bil av en anledning och inte Saab 9-5
Senast redigerat av Volvo740an (14 september 2009)
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Saabs prisras håller i sig, och du får en mycket nyare Saab jämfört med motsvarande Volvo för samma pengar. Ska du sen sälja bilen så är det ju rätt i sjön förstås.
Även om jag personligen skulle säga V70, jag med.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Visst, skillnaden låg iaf i att V70in drog 1,1 L/mil och Saaben 1,32L/mil, helt obetydligt allright (not), som sagt V70...
Volvo V70 är ju Sveriges mest sålda bil av en anledning och inte Saab 9-5
I dagens läge får du mer för pengarna när du köper en Saab än en Volvo.. En 9-5 Aero är roligare än en V70 T5, tycker jag iallfall.
9-5 Aero + Säker + Familjeräcer
V70 T5 + Bra baksäteskomfort/utrymmen + Går tyst o fint
9-5 är inte säkrare, fick lika många stjärnor på testet, föregående generationen av S/V70 rankades som Sveriges säkraste bil.
Den är 0,2 sekunder snabbare upp till 100. Sen är det upp till föraren. Jag tycker inte det motiverar att den drar mer än 2 deciliter mer per mil för de.
SAABen kommer att dra hysteriskt mycket mer bränsle om man konverterar till E85.
För 40-45000 får du en Volvo S80 T6 99 eller 00 som har massa härlig utrustning och 272 hästar, på toppen av det så är den väldigt rymlig och kostade som ny runt 400 000 kronor, så det är ett riktigt klipp om du hittar någon i bra skick.
Oroar du dig för bensin kostnader så kan du ta en mindre motor än T6 men vill du verkligen ha en supertrevlig och rymlig familjebil så hade jag helt klart satsat på Volvo s80 T6.