3458
Sök

Justerbar spridarinställning för jetronik 2.2? b230 ft

110 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#1
tjena alla.

har en b230ft av tidig 88ans modell. dvs utan katt, hallgivare på fördelaren och ett jetronic 2.2 system. har länge (1 månad) haft problemet med motorn som tycks skjuta in på tok för mycket bränsle, ligger nästan på 3 l milen, vilket gör att han surar ner sig så och går sämst och säkert tort i cylindrarna, tempgivare och alltt är inopplat och borde funka. problemet med 2.2 systemet är juv att det inte finns någon felkodningskontakt så man får gå helt praktiskt väga. var på blackrace i borås häromdan och fick tag på en snubbe som värkade ha lite iq i dessa system och berättade att det om det var i nån av boxarna fanns en justerbar knapp på 9 steg där man kunde ställa in spridarnas kapacitet allså hur starka inpulser de ska få,

har någon nån erfarenhet av hur denna knapp kan se ut eller är det kanske lmm en som han snackade om.

tackar för svar.

mvh


10 287 Inlägg
16 september 2009
#2
Om det nu fanns en sådan knapp (vilket jag är 99.9999999% säker på att det inte finns) så varför skall du lösa ett uppenbart fel med din bil genom att justera i en bränlebox.

Hitta felet och lös det. För högt soppatryck, läkande insprutningsventil, felaktig tempgivare, trasig bränslebox, fel på LMM .......

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 september 2009
#3
2.2 tror jag inte har det, däremot har motronicboxen från 740 turbo en sån inställningsskruv, men det känns ändå som fel väl att lösa problemet.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

110 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#4
mm iof bar adet att ja redan har testat resten. lmm en är bytt. toppen ska  det inte vara några större skador på, reoverad för nått år sen. pumpen är en gle pump så lite starkare men gav ingen skillnad att koppla till en enkel f-pump. btr en kommer från en likadan fungeradnde motor, gårr igenom ulsystemet några gången för att hitta om något suttit löst men inte funnit något så därav så börjar ja fundera på omd et har något med själva boxarna.

klart man skulle kunna byta box men jädrigt att hitta någon likadan.men a .


10 287 Inlägg
16 september 2009
#5
Har du mätt soppatrycket? BTR som hänger sig händer.

Har du kollat så inte tex kallstartspridaren pissar hela tiden.

Har du mätt tempgivaren?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 september 2009
#6
har du haft bort några kontaker inder insuget? kan inte va så att du satt den blåa kontakten på startspridaren?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

110 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#7
mm intressangt detdär med btr en iof, har inte hittat nån klocka men plockade likt förbannat över yttligare en till från en anna  motor och gv inget resultat. däremot är det ganska ostabila motståndvärden på tempsensorn så ska ta och riva ut den och köpa en ny. se vad som händer, skulle iof kunna kolla på kallspridarn men a. tar tempen så länge. tack för tipsen.wink



Sök