Slave_joe skrev:
The_Mechanic skrev:
Eberlund skrev:
nope inte lagligt men polisen bryr sig oftast inte om det.
I min gamla bil hade jag Neon under och besiktningen sa inget annat mer än att de svor när de skulle lyfta bilen bak då jag placerat röret vid lyftpunkterna hade de problem att lyfta bilen.
de är visst lagligt så länge de är rätt färger vid rätt ställen, t.ex vitt framåt, rött bakåt...
(vi har åkeri, jag vet)
men däremot är inte neon lagligt, vet ej varför, vet bara att de inte är tillåtet..
Nej det är inte lagligt med varken Effektljus i extralus eller små positionsljus på luftriktarna baktill på hytten, om det monteras på en ny lastbil innan regbesiktning så blir det många anmärkningar att åtgärda innan den blir godkänd, har man riktig otur så får man inte ens ha det monterat eller en strömställare sitta monterad för att kunna sätta igång alternativt stänga av..
MVH Johan / lastbilsmekaniker sedan ett antal år tillbaka..
Det ÄR lagligt att ha postions ljus längs efter ekipaget, såsom uppe i kanterna, nere i kanterna, på vind riktarna SÅ LÄNGE dom är på bilens yttersta punkter, du får EJ ha ljus som lyser t.ex ett V i fronten på en Scania..
MVH Johannes / Åkare son och ny utexaminerad lastbilsmekaniker (de på denna rad skrev jag bara för att säga emot dig)
Senast redigerat av The_Mechanic (5 december 2008)
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -