2821
Sök

Bra styling tips till volvon de är en 850 glt 92a (röd)

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
förslag på delar och styling som skulle vara fint till den skulle uppskattas!!
kom med alla möjliga förslag// tack på förhand

6 Inlägg
6 augusti 2009
Det är ju inte så jättesvårt att gissa sig till faktiskt.
Kolla på min, är rätt nöjd med den förutom lysena. Sen finns ju brutalare front och kjolar om man vill det.

Sänka, slutrör, fälgar, kjolar, tonade rutor, nya bakljus, vinge, grill, speglar...

Den ser ut att vara i bra skick din bil smile

Trucker
1 220 Inlägg
6 augusti 2009
svart grill, 95:ans baklysen me rampen, R vinge, sänka 60-40 17-18"  R fälgar, tona rutorna, R spoiler, nått lite fetare utblås, rubba å vaxa å putsa lacken så att man kan spegla sig i den

Vissa är bara bättre än andra!

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
kan ej sätta r fälgar på den för att jag har den äldre modellen som har 4/108 och r fälgar finns väl inte i 4 bults:) eller?

Skaune
6 augusti 2009
skippa R fälgarna, känns som alla har dom, även jag har dom! finns en del fälgar med 4/108 o välja på!känns som de e bättre o posta i styling forumet istället för här. Men som sagt R optik är cleanast, men annars finns ju hällsjö t.ex plast o son, realcar etc! billigaste stylingen på en 850 är att lacka grillen svart, kostar nästan inget o gör bilen mycket snyggare. lycka till!

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 augusti 2009
teamvolvoracing skrev:
svart grill, 95:ans baklysen me rampen, R vinge, sänka 60-40 17-18"  R fälgar, tona rutorna, R spoiler, nått lite fetare utblås, rubba å vaxa å putsa lacken så att man kan spegla sig i den

R-fälgar, R-front, R-vinge, vafan, det måste finnas fler sätt att styla en 850 än att låtsas vara en R?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2009
TurbOla skrev:
teamvolvoracing skrev:

R-fälgar, R-front, R-vinge, vafan, det måste finnas fler sätt att styla en 850 än att låtsas vara en R?

R-Styling ger bilen ett väldigt cleant utseende och det blir inte för mycket, vilket det lätt blir när man häger på stora eftermarknads plastkjolar osv. Men börja med att köpa stötfångare osv från en 94+. För dragspelsmönstret i fångaren som -93 hade är tyvärr gräsligt fula.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
okej tack för tipsen:)

1 653 Inlägg
8 augusti 2009
R-front, nya strålkastarna fram, kanske klarglas, -95ans bakljus, nyare turbo-vinge (R-vingen e uttjatad), 18" fälgar, sänkning, nerlackning inkl stänkflärparna, bort med torkararmar på strålkastarna, svartlackad grill med kromkant, alternativt rutgrill med kromkant, tonade rutor, nya emblemet i grillen, bort med emblemen bak utom Volvo och 850, xenon i halvljus, USA-blink (om man inte kör klarglas), nytt slutrör, bort med dragkroken.

annars är det bara cleant utseende, bodykits ser ofta rätt vulgära ut på 850, styla med originaldelar så gott det går, ger klart fräshast utseende.
Det går att byta till 5-bultade nav också för att ha andra fälgar.
Senast redigerat av Thullen (8 augusti 2009)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

518 Inlägg
8 augusti 2009
bort med emblemen bak helt. annars som Thullen skrev. evolve kits är det fulaste som nån har satt på sin bil nånsin.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

233 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
ok tack för all info de ska göras:)

Avstängd
13 Inlägg
9 augusti 2009
lire för-slag då

en r vinge

större fälgar

tona rutorna

95ans back lapor

95ans  back kofångare

95ans klar glas lapor fram med  r front

1 024 Inlägg
27 september 2009
Qwoc skrev:
Hej, jag har då planer på att skaffa en 850 glt.
och jag undrar om man kan få tag på en större och lite fetare vinge till den?
som ungefär är lika stor som på en EVO.
det är ett projekt som jag kommer hålla på med ett tag.
skulle bliglad om ni svarade på det.

MVH
Simon

en sån stpr vinge är ju pinsamt fult. det ska vara en R-vinge det passar kanon fint på 850!

Sök