4059
Sök

Hjälp med billjud Tveksamhet ! bas + enkelt lr steg + komplicera det

106 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Har planera att bygga ut min ljudsystem med lite bas.
Det är en Audi a6 ifrån 98* med 2xFocal Kit 165 V1 plus en Kenwood KDC-BT8044U

Frågar är om jag ska satsa på den här sätet då har jag inget slutsteg till baksystemet

1st Bas Hertz HX300D
1st Lådritning
1 st Audison SRx3
1 st Kabelpaket PC4-60
Paketpris.7900:-

lr så kör man med Audison SRX 4 och köpe till ett monoblock för basen som ska bara en 12* hertz hx 300..

Viken är mest prisvärd och lättast? Jag ville egentligen bara har en lite bas för min bilsystem men så här se ut efter att har frågar folk.. men var tycker ni??

Killen på firma jag frågade sade att 8tums Focal 21 V2 Polyglass var för svag för min stora bil men jag vill ju har fler råd än en åsikt smile.. så man kan bilda en opartisk och egensinnig åsikt smile

Fungdrar nästa på att skit i allt och bara köra på ett monoblock + basen för att göra livet enklare och lättare

Mvh sockerbjörnen
Senast redigerat av sselraeF (8 september 2009)

106 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
då får det blir
1st Bas Hertz HX300D
1st Lådritning
1 st Audison SRx3
1 st Kabelpaket PC4-60
Paketpris.7900:-

och skita i baksystem smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 september 2009
Den basen är inte fel! Spelar väldigt bra tycker jag (i rätt låda då, såklart), tight och fint. smile Steget är jag inte säker på, är det 3-kanals? Du tänkte driva framsystem och bas med det då va? Baksystemet duger ju stereons inbyggda effekt till.

Lycka till med bygget hur som helst! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

106 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Den basen är inte fel! Spelar väldigt bra tycker jag (i rätt låda då, såklart), tight och fint. smile Steget är jag inte säker på, är det 3-kanals? Du tänkte driva framsystem och bas med det då va? Baksystemet duger ju stereons inbyggda effekt till.

mmmm Det är inte värd att läggar ner med pengar på baksystem smile  så¨du har så rätt ^^  En lite frågar.
Hur i allt tussen ska man koppla hela system med ? en kable ifrån stereo till bak där slutsteg är med basen och tillbaka till stereo lr bara direkt ut till framsystem? Mvh

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 september 2009
sselraeF skrev:
ChriZtoffer skrev:

mmmm Det är inte värd att läggar ner med pengar på baksystem smile  så¨du har så rätt ^^  En lite frågar.
Hur i allt tussen ska man koppla hela system med ? en kable ifrån stereo till bak där slutsteg är med basen och tillbaka till stereo lr bara direkt ut till framsystem? Mvh

http://audison.eu/xml/products/pdf/audi … ual_EN.pdf
Du kan klara dig med en lågnivå till detta steg.
Sätt Sub Input på OFF så tar den signal via Front även till basdelen.
Sedan drar du en högtalarkabel till basen (du har dubbla parallellkopplade plintar i detta steg) och ett par kablar till framsystemet. Du drar inget tillbaka till enheten.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

106 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
sselraeF skrev:
ChriZtoffer skrev:

http://audison.eu/xml/products/pdf/audi … ual_EN.pdf
Du kan klara dig med en lågnivå till detta steg.
Sätt Sub Input på OFF så tar den signal via Front även till basdelen.
Sedan drar du en högtalarkabel till basen (du har dubbla parallellkopplade plintar i detta steg) och ett par kablar till framsystemet. Du drar inget tillbaka till enheten.

NU fatta jag smile oj det tog bara en månad men sakta och säkert smile Många tacka !

Sök