2876
Sök

Dodge Van problem vid start

26 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Har lite knäppt problem med vanen.

Det går att starta ibland men vissa gånger så blir det som att batteriet dör efter typ 10-20 sekunder när den inte startar direkt och är helt dött. Efter en 5 minuter eller något går det att starta igen i typ 10 sekunder. Så kunde jag väl göra en 5 gånger och till slut starta den. Har hänt så tre gånger på sista dagarna eller något nu. Sen när den väl går så går den skitbra.

Största problemen har varit när motorn varit varmkörd.

Batteriet i sig är ok.

Någon som haft liknande problem?

26 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Startmotorn sitter ganska nära avgasröret/grenröret. Kan det va att den blir för varm? Har ingen skyddsplåt emellan men det kanske kan räcka med värmebandage på röret?

21 761 Inlägg
1 oktober 2009
Det finns ju en del bilar som brukar få problem när startmotorn sitter nära grenröret, om din bil har på det sättet så tycker jag att du bör montera  en skyddsplåt i så fall. Ibland byter man väl ut startmotorn mot en värmetåligare modell, en "ministarter" eller vad de nu kallas. smile

26 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det finns ju en del bilar som brukar få problem när startmotorn sitter nära grenröret, om din bil har på det sättet så tycker jag att du bör montera  en skyddsplåt i så fall. Ibland byter man väl ut startmotorn mot en värmetåligare modell, en "ministarter" eller vad de nu kallas. smile

Har läst lite om det med. Ska prova så får vi se. Tack för svaret.

566 Inlägg
2 oktober 2009
Kan va att det bara är dålig kontakt på batteri polen, min van gjorde likadant.

Sök