2529
Sök

Volvo 940 ltt classic, genomföring i torpeden?

27 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Tjenare.. Har en 940 ltt classic, Och jag hade tänkt sätta i turbo mätare men jag hittar fan inte torped hålet? Min kompis har en SE och där finns torpedhål, Konstigt Har inte classic fått nått torped hål eller? Hade vart bra och få veta hur man ska göra borra ett nytt hål eller? Hjälp så e ni snälla:)

75 Inlägg
3 oktober 2009
det finns, garanterat!

147 Inlägg
3 oktober 2009
Det finns, ta bort kåpan under ratten och kryp in där och titta. Ganska långt upp till vänster om kopplingen finns ett sånt hål. wink

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

27 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Säker att de finns på classic?

4 767 Inlägg
3 oktober 2009
Rubrik redigerad enl; http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Äger du ingen borrmaskin? big_smile Gör ett hål där det passar bäst.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2009
om du kollar ute i motorummet så bredvid hålet där gasvajern går igenom finns ett 30mm hål å de hoppas jag inte du missar.. man får lyfta på golvmattan å skumgummit lite ..

27 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Okej tackar grabbar ska kolla:)

1 758 Inlägg
3 oktober 2009
Smidigaste stället brukar vara "bakom" stötdämpartornen - där finns det stora gummigenomföringar där allt kablage mellan kupé och motorrum är draget.
Här är en bild på min bil (mellan stötdämpartornet och torpedplåten ska det sitta ett stabiliseringsstag men det saknas på bilden):
http://www.schnauz.se/arkiv/940/940_980.jpg
De tre hålen längst in i "hörnet" är genomföringar. Ska som sagt sitta stora gummigenomföringar där. Bör finnas lediga hål i dessa som du kan använda.

27 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
aa tackar tackar:)

Trafikledare
563 Inlägg
3 oktober 2009
Ifrån ett av dom tre hålen ska det gå en plastslang runt fjäderbenstornet.. I slutet på den sitter en muff med fyra hål i fast hålen är inte upptagna i gummit...
Brukar vara lättast att föra igenom lite grejer där..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Sök