2995
Sök

Hjälp bilen startar inte efter chippning

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
idag så köpte jag ett chipp från en motronic box till min jetronic.. sen när jag skulle starta bilen efter trimchippet var dit monterat så startar inte bilen.. sen bytte jag tillbaks till orginal, och då startar inte bilen.. vad kan ha hänt?yikes

Vad vore livet utan ett överladd

2 021 Inlägg
2 oktober 2009
va? du har satt dit ett motronic chip i en jetronic box? klart som fan de inte startar är ju helt olika insprut.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 oktober 2009
kortslutit styrboxen för att du använt fel chipp till fel box?

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
aah det är det jag misstänkte också... jag viste inte att det var motronic chippet hadde suttit i innan.. han sa bara att den ska passa i jet tronic.. sen ringde jag tillbaks och fråga då sa han att det var motronic -.- men soppa pumpen går för fullt när man slår på tändningen och allt går runt men den startar inte.. och kommer ingen gnista.. det är vell bara utesluta att det är boxen som har brunnit?

517 Inlägg
2 oktober 2009
Tror du tryckt i ett bränslechip, för bilen drar väl knappast mer soppa än tidigare va ? smile

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
joh det skulle vara ett bränsle chipp.. men bilen startar inte över huvudtaget.. även om jag stoppar tillbaks orginal.. så allt går runt soppa pumpen och starten, men bilen startar inte????yikes

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
joh det skulle vara ett bränsle chipp.. men bilen startar inte över huvudtaget.. även om jag stoppar tillbaks orginal.. så allt går runt soppa pumpen och starten, men bilen startar inte????yikes

Smålänning
7 883 Inlägg
2 oktober 2009
Nä förmodligen så har nått slagit slint i boxen... Du får skaffa en ny.... Du kopplade väll bort batteriet inna du började dessutom?

Är helt olika styrsystem utan en enda gemensam komponent... (eller, jo... tempgivaren är samma)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
okey joh då det gjorde jag.. aah då får jag åka och köpa en ny imorgon då.. men det är helt säkert att det är därför bilen inte startar?

Quattro User
260 Inlägg
2 oktober 2009
Finns ingen säkring i/eller i anslutning till boxen som kan ha rykt?

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
ingen anning inte vad jag såg iallfall.. men då ska vell inte motorn gå runt om styrboxen inte är inkopplad?

228 Inlägg
2 oktober 2009
Har du inte vänt chippet åt fel håll då.?? det lyckades jag med o då startade den inte smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Allfixare
1 475 Inlägg
2 oktober 2009
motorn går runt även om du inte ens har en box i.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
okey.. jah har vänt  och trixat.. gjort rent gjorden och massa.. får inte liv i motorn överhuvudtaget:P

VD :=)
90 Inlägg
3 oktober 2009
FourRings skrev:
Finns ingen säkring i/eller i anslutning till boxen som kan ha rykt?

det tar inte speciellt många sekunder och kolla säkringar ett mkt bra tips innan du hämtar hem ny box.

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 oktober 2009
Kolla ettans säkring om den är paj, är till motorstyrning och soppapump, men mest troligt är att boxen är körd.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
alla säkringarna var hela.. jag har hämtat en ny box.. någon som vet hur montering av nya boxen ska gå till?? bort med plussen  sen då? ska man tänka på nått annat eller är det bara plugga och starta?

449 Inlägg
3 oktober 2009
ta loss plus kabeln och sen lägger du plus kabeln mot jorden så laddar du ur all efterspänning så de verkligen inte finns ström i nån kondning eller liknade sen sätter du dit boxen och skruvar tillbaka plus polen och prov startar,, startar den inte då skulle ja tro du bränt tändboxen som sitter under ratten . mvh robert
Senast redigerat av robert___j (3 oktober 2009)

Full Fart Spar Tid!!!

Sök