2953
Sök

Saab 9000 2,3t -95 hugger och hackar

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 oktober 2009
#21
kan vara topp packningen.


100 Inlägg
4 oktober 2009
#22
dahboy skrev:
-steff- skrev:
Jag har en saab 9000 CSE 2,3T en LLT ombyggd till FTT. När jag har kört lungt med bilen så har den gått bra. Men om jag har dragit på fullt och kommer upp i varv dunkar det till och det bromsar till. Är det växellådan som är slut, och det är växeln som nästan hoppar ur? har haft det problemet ett tag. Men igår efter att dragit på några gånger, och stannat bilen. så började det ryka som bara den. öppnade huven och växellådan var full av olja runt om den uppe på och på sidorna, en liten pöl under bilen. Vad hände?? några förslag? Tacksam för alla svar! Mvh Stefan

Har du koll på hur mycke den laddar?

Den laddade runt 1bar tror jag! men har kollat lite. ser ut som om oljan kom från toppen! kan topppackningen gått. och när det kändes som om växeln hoppade så var det så att bilen tappade komp?

Saab 9000

265 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#23
har kollat alla vakumslangar idag och alla är hela nu... beter sig lika dant.. har testat min DI-kassett i en annan saab och där funkar den... några andra tips?!?!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

2 911 Inlägg
4 oktober 2009
#24
Kollat wastegaten ?

Min T16 beteer sig liknande och där har jag konstiga värden på WG när jag provtrycker den.
Har bytt samma saker som dig också, olja, stift, slangar, provtryckt rören m.m.

265 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
#25
okej.. hur testar man WG:n?!?!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."


Sök