4686
Sök

HJÄLP : Audi A4 1.8T -98: Vattenläckage Passagerar Sidan

4 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan, undrar bara om nån kan ha en idé om varifrån det läcker in vatten på min Audi A4 -98.
Märkte det för ca: 1-2 veckor sedan då det regnade. (Det läcker aldrig när jag har kört).

Det verkar som om det rinner innanför inredningen/I karrossen. För jag kan inte se något vatten som rinner från tak eller lister. Det samlas endast på passagerar sidan av bilen och det mesta lägger sig på golvet i baksätet, (Vänster bak) under mattan. Jag hittar ej var det läcker och undrar om någon vet att de har haft ett liknande problem eller var jag ska börja leta, så slipper jag riva ut allting.

Är tacksam för svar.

PS: Om ni vet någon länk till en sprängskiss på Audi A4 så skulle det vara kanon.

Mvh Johan
Senast redigerat av Eren (9 oktober 2009)

Audi/Wv mek
148 Inlägg
10 oktober 2009
rinner säkert in vid friskluftsfiltret i vattenavrinningslådan (under plasten framför rutan) kolla om kåpan över filtret har lossnat eller om hållaren är otät! sen sitter det även gummipluppar under batteriet och bromsservon som kan vara bra att ta bort då dessa bara sätts igen av löv o dyl.

om det inte är där så kan du ju kolla så att inte avrinningarna i dörren sitter igen

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

4 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Okej tack så mycket ska kolla upp det. big_smile

4 Inlägg
10 oktober 2009
På min a6 var det  dräneringen från värmepaketet som stockat igen med skit. Man får skruva bort handsfacket. Böja bort mattan upp till vänster på passagerar sidan sitter dräneringen. Sök på nordicaudi.com
står mer där.

4 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Okej, men kan värmepaketet läcka även om kylsystemet är tätt?

Gjorde nämligen ett tryck test på den och det läckte ingenstans.

Är inte speciellt kunnig om bilar så tänkte det var bäst att fråga först roll

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
12 oktober 2009
Det är ganska garanterat dräneringen vin framrutan som är tätt.  Det är inte helt ovanligt, plocka bort plasten så ser du om det sitter skit där.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

4 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Plockade bort plasten igår och ett av dräerings rören var täta. Jag hittade bara 2 st dränerings rör och båda satt längre bort mot passagerar sidan. Finns det ett 3:e vid förar sidan? För där verkade extremt svårt att komma åt. Ska titta på det mer ikväll men tänkte att det möjligtvis bara finns 2 hål?

Någon som vet?

tack för hjälpen

Mvh Johan

Bags are for bitches
296 Inlägg
13 oktober 2009
Eren skrev:
Plockade bort plasten igår och ett av dräerings rören var täta. Jag hittade bara 2 st dränerings rör och båda satt längre bort mot passagerar sidan. Finns det ett 3:e vid förar sidan? För där verkade extremt svårt att komma åt. Ska titta på det mer ikväll men tänkte att det möjligtvis bara finns 2 hål?

Någon som vet?

tack för hjälpen

Mvh Johan

Brukar väl bara vara 2 stycken en på varje sida? den vid förasadan är väl enklast underifrån och passagerasidan är nog enklas vid hjulhuset om jag minns rätt big_smile

Eller har jag fel igen?

Sök