2682
Sök

Turboladd saab 900

534 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Jag har en saab 900 turbo som är steg 2 trimmad av maptun.

jag har fått ett problem nu idag.

problemet är att när jag laddar på fullt så känns det som att han släpper av trycket eller att bilen inte acelererar lika bra efter fullt ladd.

han laddar bra på grönt o gult men efter han kommer på rött så blir bilen slö fast  turbon laddar på för fullt.

kopplingen fungerar som den ska o luktar ingenting.

hur beter sig bilen om magnetventilen är trasig?

det känns typ som att turbotrycket försvinner någon annan stans eller nått. (svårt att förklara på datorn)

det uppstår ett brummande ljud nånstans .hörs inte värst mycket men man hör en liten skillnad.

känner någon igen detta fel?

534 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
ingen som vet eller känner igen?

5 710 Inlägg
14 oktober 2009
johannisson skrev:
det uppstår ett brummande ljud nånstans .hörs inte värst mycket men man hör en liten skillnad.

Det låter precis som misständningar....de övriga symtomen stämmer in rätt bra på det oxo.
Vanligaste orsaken till misständningar brukar vara:
1. DI-kasett (provbyt med en du vet funkar)
2. Tändstift (köp nya av rätt sort)

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

534 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
jonTe skrev:
johannisson skrev:

Det låter precis som misständningar....de övriga symtomen stämmer in rätt bra på det oxo.
Vanligaste orsaken till misständningar brukar vara:
1. DI-kasett (provbyt med en du vet funkar)
2. Tändstift (köp nya av rätt sort)

mvh Jonas

tack det ska jag värkligen göra smile

30 Inlägg
14 oktober 2009
kan vara så att du har fått en spricka i någon utav slangarna som vid fullt laddtryck öppnar upp sig så luften smiter ut där. kolla hur dom ser ut, om dom verkar torra eller liknande. fast då kanske det skulle hörts något mer "vinande" eller "visslande" ljud.

/Lars

534 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Lars91 skrev:
kan vara så att du har fått en spricka i någon utav slangarna som vid fullt laddtryck öppnar upp sig så luften smiter ut där. kolla hur dom ser ut, om dom verkar torra eller liknande. fast då kanske det skulle hörts något mer "vinande" eller "visslande" ljud.

/Lars

Jag har bytt kasett nu och det var de som var felet:)  bytte även tändstift. går som en klocka nu hehe tack för all hjälp. mvh christian

Sök