2982
Sök

Aktivt system

187 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Har funderingar på att köra ett aktivt system i min bil så småningom. Systemet kommer att bestå av 1st bas, 2st mellanregister samt 2st diskanter. Drivet av ett monoblock samt ett fyrakanalssteg. Min fråga är nu hur avancerat det är att köra med ett aktivt system, inställningar o allt? Få allt o lira bra ihop? Detta med delningensfrekvenser, branthet med mera! Finns det något grundläge man kan utgå ifrån.
Och hur mycket bättre ljudkvalitet blir det med aktiv delning vs passiv?

Grejerna jag tänk ska lira ihop består av; Pioneer P88RS 2, DLS Iridium 6,2 kit, DLS Iridium 12" bas samt stegen A6 (mono) samt A4 (4-kanal).

Nya planer..

424 Inlägg
19 oktober 2009
snirrealm skrev:
Har funderingar på att köra ett aktivt system i min bil så småningom. Systemet kommer att bestå av 1st bas, 2st mellanregister samt 2st diskanter. Drivet av ett monoblock samt ett fyrakanalssteg. Min fråga är nu hur avancerat det är att köra med ett aktivt system, inställningar o allt? Få allt o lira bra ihop? Detta med delningensfrekvenser, branthet med mera! Finns det något grundläge man kan utgå ifrån.
Och hur mycket bättre ljudkvalitet blir det med aktiv delning vs passiv?

Grejerna jag tänk ska lira ihop består av; Pioneer P88RS 2, DLS Iridium 6,2 kit, DLS Iridium 12" bas samt stegen A6 (mono) samt A4 (4-kanal).

Mycket bättre att köra aktivt.

Jag körde aktivt i min förra bil och det bestod av alpine 9855R och typ-r kitt i framdörrarna som jag delade samt en typ-r 12" där bak.

Det tar ett tag att ställa alla inställningar tills man är nöjd.

Du kan ju tycka att de låter skit bra och jag att det låter skit dåligt men är din bil och du bestämmer.

Testa dig fram, du kommer att bli skit nöjd kan jag lova och kör med tids comp också jävla skillnad big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

187 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Okej, ja de blir till o exprimentera sig fram... Tidskomp kommer jag att köra med.

De blir till att börja hova in pengar o börja inhandla lite prylar då! Så man kan börja bygga!

Nya planer..

1 634 Inlägg
19 oktober 2009
Kommer bli kalas. Du kan väl dela aktivt med din stereo där så det blir en baggis då.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

187 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Precis, stereon har inställning för ett 3-vägs system. har funderat mycket på detta och tror de kommer att bli bra till slut.... Kommer krävas en del jobb men de är en del av charmen messa ljudbyggen ;D

Nya planer..

Sök