Yay, första gången jag väljer Film som prefix...
I förra veckan någongång så bestämde jag mig för att utforska filmfunktionen lite mer som Nikon D90 faktist har, det har annars alltid bara varit fotande för min del och ett 3-4 sekunders klipp här och där på skitsaker iprincip...
Nu har jag bestämt mig för att försöka ge filmande och efter-redigering i film en chans också, och det är väldigt kul måste jag säga men samtidigt svårt när man inte har all utrustning som behövs för att få det som man vill, men det kommer förhoppningsvis det också.
Jag filmade alltså med Nikon D90, använde mig utav Nikkor 50mm 1,8D samt Sigma 10-20 som objektiv och i efter-redigering har jag gjort allt uteslutet i Adobe After Effects som förövrigt är första gången nånsin jag öppnar vid denna film och det är otroligt grymt men även jävligt svårt men man lär sig ju med lite tutorials hit och dit och hjälp av kompisar som kan en del sen innan!
Hur som helst, Filmen jag ville efterskapa är BMW's reklamfilmer på olika modeller, självklart kan jag inte få det lika bra eller ens i närheten men jag antar att jag förbättras med tiden även inom film...
Så ge mig kritik på vad som är bra och vad som känns dåligt så jag kan förbättras!!!
Det jag själv tycker fattas är mer rörelse i kameran vid stillfilmandet men jag måste verkligen skafffa en steadycam och en slider för att kunna utföra detta annars ser det bara kass ut, och detta ska bli mina vinterprojekt så till våren hoppas jag att det blir mycket filmande.
Tack till Kleiv, Imolarot, Pelko som ville vara med och hjälpa till på olika sätt under lördagen, detta får vi absolut ta om senare till våren med samma feta bil när jag förhoppningsvis blivit ännu bättre!
Here it comes:
http://www.youtube.com/watch?v=jVhZlHRq3IE