3143
Sök

Bilen starta inte efter spridar byte

Turbo missbrukare
106 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Idag bytte jag till t5 (orange) spridare.. starta och så körde jag ca 20 min inga problem alls, sen när jag kom in på parkeringen så stängde jag av och sen skulle jag flytta på bilen ca 1 min senare.. då var han skit grinig på att gå igång, men starta tillslut sen körde jag ca 50 meter och stängde av och sedan starta 1 min senare, men då var han tvär död! och nu har han inte startat på hela kvällen?? någon som vet?yikes

Vad vore livet utan ett överladd

5 089 Inlägg
1 november 2009
jag vet ingenting om ngåot men har du rätt ohmtal på spridarna när du bytt? Har för mig att jag läst på forum med sådanadära trimmare att man måste byta motståd å grejjor. Säkert någon annan som evt mer om detta.

Fast har du kollat bränslerelät å lite såntdära? du kan ju fått otur att ngåot annat har gått sånder i samma veva:)

\Lindgren

31 Inlägg
1 november 2009
Jag är inte så insatt i detta men, kan garantera att du har brännt motstånden, Tyvärr, som Flindgren sa så måste du byta motstånd,

Turbo missbrukare
106 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
okey.. blir dyrare och dyrare det här^^ någonsom vet vad motstånden går på ungefär?

Vad vore livet utan ett överladd

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 november 2009
om du bytt från lågohm till högohm ska motståndet bort. du vet väl att spridarna bara är på 310cc?

sen ska dom väl ha 3,8 bar grundtryck jmf med original som har 3 bar?
Senast redigerat av NITROUS (1 november 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök