2967
Sök

Svårt att få i 1:an och 2:an på Volvo 740

V-Power
1 186 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#1
Vad beror felet på?

Var och kollade på en 740 igår men avstod köpet eftersom det var så svårt att få i 1:an och 2:an och jag hade ingen aning om hur allvarligt felet var.

Finns ju gott om volvo 740 på garaget.org så någon borde ju kunna ge svar?


Tack på förhand
/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 982 Inlägg
31 oktober 2009
#2
räcker med en tråd om samma sak. helt onödigt


V-Power
1 186 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#4
Tydligen inte, eftersom någon svarade i allmänt och inte i den andra delen.

Så lås den andra delen tack!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#5
Residence skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1952744#p1952744

Tack jag vet var tråden finns eftersom jag själv skrev i den wink

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
31 oktober 2009
#6
Ja, det kan ju vara massa olika saker. Men enklast och mest troligt att det kan vara är att backspärren är feljusterad.

Jonas

2 021 Inlägg
Volvoskadad
6 017 Inlägg
31 oktober 2009
#8
Rille0 skrev:
luft i kopplingshydrauliken kanske

Sitter bara hydraulisk koppling på Turbo, GLT 16v och 740 91-92.

Jonas

3 259 Inlägg
31 oktober 2009
#9
spänn kopplingsvajern eller justera backspärren!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 oktober 2009
#10
Volvo_Mannen skrev:
Rille0 skrev:
luft i kopplingshydrauliken kanske

Sitter bara hydraulisk koppling på Turbo, GLT 16v och 740 91-92.

Jag hade då hydrauliskkoppling på min 90'a

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
31 oktober 2009
#11
-Mackan- skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Rille0 skrev:
luft i kopplingshydrauliken kanske

Sitter bara hydraulisk koppling på Turbo, GLT 16v och 740 91-92.

Jag hade då hydrauliskkoppling på min 90'a

Jo det stämmer. 90-92 har hydraulisk. Blev lite fel där tongue

Jonas

16 Inlägg
3 november 2009
#12
Det är garanterat backspärren som ska justeras,  Tar du bort damasken på växelspaken så sitter det en plåt som är bockad på vänster sida om växelspaken, lätta på skruvarna på den och flytta den lite åt vänster så kommer det gå lättare att få i växlarna ska du se big_smile

MVH/ Tommy


V-Power
1 186 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
#13
tommy_volvo skrev:
Det är garanterat backspärren som ska justeras,  Tar du bort damasken på växelspaken så sitter det en plåt som är bockad på vänster sida om växelspaken, lätta på skruvarna på den och flytta den lite åt vänster så kommer det gå lättare att få i växlarna ska du se big_smile

MVH/ Tommy

Ok tackar smile Men nu fick de bli en 940 istället tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

787 Inlägg
4 november 2009
#14
Räcker väl med att det kan vara växelföraren? sitter väl en plastbit vid spaken någonstans, har aldrig bytt själv tongue men men.. Hoppas inte det va min gamla 745:a tongue

4 682 Inlägg
4 november 2009
#15
kan även vara dåliga motorfästen.


Sök