2490
Sök

S60r mätare

23 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
har nu varit å köpt en org s60r mätarhus för ett ex antal tusen sen nu när ja ska koppla in den så få jag den banne mej inte att funka, har kommit så långt att det blinkar till ibland men slocknar lika fort, nån som gjort denna mod med några tipps.

Nissan 200sx s14 Bytes/Säljes KIKA

977 Inlägg
8 november 2009
Vad jag har förstått så funkar det bara om mätarhuset är helt nytt. Vad de flesta gör är att de flyttar över mätartavlorna från ett S60R mätarhus till sitt befintliga. Har länge funderat på att göra det men inte hittat nått begagnat. Köpt det på skroten?

23 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
japp det är från skroten. han jag köpte det av garantera att det bara var å koppla in :S

Nissan 200sx s14 Bytes/Säljes KIKA

977 Inlägg
8 november 2009
Jag har tidigare läst på lite olika forum och det verkar tyvärr inte vara att bara koppla in. Finns däremot lite olika tips/guider på hur man byter ut mätartavlorna på bl.a. www.svxc.se men det e nog rätt pilligt.

977 Inlägg
9 november 2009
Hur har det gått? Rätt dåligt av han som du köpte den utav om den nu inte passar rakt av.

1 758 Inlägg
9 november 2009
Vet inte hur det är på de nyare, men på de äldre modellerna är det tydligen rätt mycket jobb att få det att funka. Minns inte vad det är som skiljer, men det är nåt med elektroniken som är annorlunda i R-modellen har jag för mig.
Plug'n'Play är det dock aldrig. Även om du byter kombiinstrumentet mot ett exakt likadant, så måste bilen programmeras för att det nya mätarhuset ska funka.

Sök