2807
Sök

Starkare koppling för 940 med m90 låda

97 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
#1
tja!!
jo jag kör med ca 230-240 hk och det verkar inde kopplingen gilla. nu är der så illa att den inte går att belasta utan att den slirar.
jagb har hört att man kan skaffa starkare från bland annat 850..
skulle vilja veta modell på alla saker som jag behöver och om något måste moddas.
planer för ca 280 hk ligger nu i vinter:P

vore gött med lite hjälp tongue
tack // David

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!

1 915 Inlägg
11 november 2009
#2
Koppling från 850 vet jag inget om, men de flesta använder sig av förstärkt tryckplatta -712 och standard lamell...

Tryckplatta 240mm förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell.
TP-712 3295:-

finns på kg trimning m.m

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

593 Inlägg
11 november 2009
#3
Åker själv med 300hk + och jag kör -712 plattan och det fungerar mkt bra! Du måste även byta kopplingslangen till stålomspunnen slang då org. gummislangen vidgar sig annars inga mod.


mvh

Large Cap
1 816 Inlägg
11 november 2009
#4
Sachs 712 tryckplatta + original lamell fungerar bra ihop!

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 november 2009
#5
Om du har en vitmotor och/eller en M90 med kåpa som passar till vitmotor DÅ kan du använda en 850-koppling. Men då får du ändå ändra om infästningen mot svänghjulet.

Annars inte, ingående axel från växellådan samt tryckplatta mot svänghjulet passar ju inte.
Senast redigerat av TurbOla (11 november 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök