3391
Sök

Hur trafikljusen i Gävle Funkar

29 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Ska förmodligen ha uppkörning i Gävle nästa fredag, men tamej fan att ja inte fattar mig på trafikljusen där. När det blir grönt så kommer det ju bilar iaf tongue Så kan nån vara vänlig å tala om för mig hur fan dom fungerar? big_smile

511 Inlägg
18 juni 2008
Dagens lirare tongue hahah

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

1 867 Inlägg
18 juni 2008
Även om det är grönt ljus rakt fram för dig så kan det komma bilar i mötande som ska svänga.
Att det är grönt betyder inte alltid att det är helt fritt fram, man får alltid vara uppmärksam på fotgängare tillexempel.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Hmm.
18 juni 2008
trafikljusen i gävle? du kanske borde ta och köra lite mera innan uppkörningen?...

Om du ska vänster och har grönt, kan det i vissa korsningar vara grönt för de som ska rakt fram också, mötande dvs. då har du väjningsplikt. Även fotgängarna på vägen du ska in har grönt. och dessa ska du "väja" för också.

8 883 Inlägg
18 juni 2008
Trafikljusen fungerar på samma sätt i Gävle som i övriga landet.
Som några redan påpekat så kanske du ska plugga lite mera innan uppkörningen

Fotograf på tierpidag.se

saabtok
1 306 Inlägg
18 juni 2008
haha va säger man dax o plugga lite till kanske

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

2 230 Inlägg
18 juni 2008
det är som HMM säger.. men ja, uppkörning och inte koll på trafikljusen då vette fan om du verkligen ska köra upp för menar det är ju ändå en av dom enkla sakerna att lära sig.
gör så hära. tänk inte på att det är trfaik ljus dära och att du har ändå mötabnde du ska väja för, så tar man det lugnt är deet ingen fara.. det är ju höge regel som gäller så att säga då det blir grön från båda sidorna.. dvs fram för dig och för dig själv..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
18 juni 2008
när det är Grönt så får du köra.. så har jag fattat det hela wink

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
18 juni 2008
vissa trafikljus är ju utrustade med ljussensorer som känner av när en bil står vid det. kör man på kvällen och det inte finns några bilar i närheten på motsatt sida eller liknande så kan man blinka lite med helljusen och lura denna att bilen är närmre än i verkligheten smile har faktiskt funkat för mig ett antal gånger:)

Team Insane Racing

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
18 juni 2008
Lär dig höger regeln!

210 Inlägg
14 november 2009
handlar ju om trafikljuset har en pil som anger en riktning man ska åka i, är det bara cirkelformat så kan de komma trafik från de andra trafikljusen, så har jag lärt mig, gammal tråd men lite rättelse kanske tongue

Sök