2943
Sök

ABS fråga - Mercedes 300 -88

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Hej.
Jag ska kanske köpa en Mercedes 300ce -88. Var iväg och kollade på den och provkörde den idag. När vi va ute å körde den så tändes ABS lampan, vi testade att bromsa hårt och ABSen funkade inte som den skulle. Efter en stund så slocknade lampan och vi testade igen och då fungerade ABSen precis som den ska.
Har fått en uppgift på att Merdeces ABS system gör så när bromsbackarna är dåliga, vilket dom är baktill på den.

Stämmer den uppgiften lr är det nått fel på bilen? Tacksam för snabba svar.

Mvh. Mikael

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

566 Inlägg
14 november 2009
Dom kan även göra så när det är olika profil på däcken, fram hjulen rullar fortare än bak elr vise verse. Har vart med om det.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Okej, så det är ingen fara att köpa den då tror du?

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

566 Inlägg
14 november 2009
Behöver inte vara samma fel på just den, men så va det på min mb. Annars är det säkert bara en abs givare som är dålig.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Med det att ABSen inte fungerade när lampan lös då? Är det även det ett resultat av de? För han jag pratade med (belmekaniker) sa att dom gör så för att man ska känna att det är dags att byta backarna innan dom tar slut.

Chevrolet Racing

566 Inlägg
14 november 2009
Ja abs funkar inte varken när man har olika profil elr att en givare är kass, elr på väg och ge sig. Men du ska givetvis kolla beläggen först som han sa, tänkte mest på om det inte hjälpte. Lycka till! mvh

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Vet att beläggen bak e dåliga då han hade fått de på bes.pappren men de va inte så att de behövde besiktas om men kunde vara dags att byta dom snart. Men har en hel uppsättning liggandes sen farsan körde mercedes smile

Om det inte är nån fara så litar de åt affär smile

Chevrolet Racing

Skruvad
99 Inlägg
15 november 2009
ABSen kopplas ut när det finns en aktuell felkod(lampan lyser)... det finns ev. klossvarnare men de har en egen lampa... bromsbackar har du till parkeringsbromsen och de har ingen varnare... Kan ev vara hjulsensor eller bara dålig kontakt...

asdf

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Okej. Ska åka å hämta bilen i morgon så jag får väl sätta mig och undersöka de smile

Chevrolet Racing

Sök