3052
Sök

Oljemängd Volvo V70 2,5

3 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Kan inte hitta instruktions boken till V70 2,5 97. Har bytt olja på den men den verkar vara hur törstig som helst. Jag har för mig att det ska vara 4,5 l olja. Har fyllt på 5 liter, kört en sväng men är endast på nedersta strecket på oljestickan? Hur mycket olja ska det vara i enl instruktionsboken?

Tacksam för svar:P

335 Inlägg
21 november 2009
fyll på tills de rinner över smile hehe nejdå, men de låter som det får plats väldigt mycket för från botten på stickan och upp till mitten brukar vara ca 1 liter... ska se om ja kan hitta något exakt svar på hur mycke de ska vara smile

424 Inlägg
21 november 2009
Peterio skrev:
Kan inte hitta instruktions boken till V70 2,5 97. Har bytt olja på den men den verkar vara hur törstig som helst. Jag har för mig att det ska vara 4,5 l olja. Har fyllt på 5 liter, kört en sväng men är endast på nedersta strecket på oljestickan? Hur mycket olja ska det vara i enl instruktionsboken?

Tacksam för svar:P

Finns två olika utföranden.

Har du Utförande 1: rött handtag på oljestickan så ska det vara 5,3 liter ink oljefilter

Har du Utförande 2: flourescerande handtag på oljestickan så ska det var 5,8 liter ink oljefilter
Senast redigerat av joliba_01 (21 november 2009)

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 november 2009
5,3 eller 5,8 vid olja å filterbyte

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
21 november 2009
5,8l enligt autodata.