3021
Sök

Höjning av bränsletryck volvo 855 t5-r

Rycketofta Racing
292 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#1
lättaste sättet att höja bränsle trycket? vart sitter orginal btr? finns det nån möjlighet att modda den lite?

//Rycketofta Racing

8 250 Inlägg
27 november 2009
#2
Byta ut btr'en. Den sitter på fuelrailen, på vänstra sidan.


285 Inlägg
27 november 2009
#3
sätt dit en ställbar


Rycketofta Racing
292 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#4
okok hur pluggar eller tar man bort den lättast? vad får man för tryck utan? wink

//Rycketofta Racing

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 november 2009
#5
Tab skrev:
okok hur pluggar eller tar man bort den lättast? vad får man för tryck utan? wink

Att ta bort den är ingen bra idé. yikes
Byt ut den mot en ställbar, som redan nämnts.
Jag vet inte om original är linjär eller progressiv?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Ointresserad.
936 Inlägg
27 november 2009
#6
TurbOla skrev:
Tab skrev:
okok hur pluggar eller tar man bort den lättast? vad får man för tryck utan? wink

Att ta bort den är ingen bra idé. yikes
Byt ut den mot en ställbar, som redan nämnts.
Jag vet inte om original är linjär eller progressiv?

Bör vara linjär original.

Teabag appreciation club.

8 250 Inlägg
27 november 2009
#7
Tab skrev:
okok hur pluggar eller tar man bort den lättast? vad får man för tryck utan? wink

Pluggar? Det går inte. Utan btr får du inget tryck alls, däremot en flod av bensin över motorn. För att ta bort den så lossar mnan de 2 bultarna som håller railen, rycker loss hela rasket ur insuget, kan va ide att öppna ventilen och släppa ut det som finns i railen innan. Brukar alltid va nån spridare som lossnar och sen är hela insuget blött... Efter det så sitter btr'en med 2 bultar och sen är det bara att dra loss den.

Sen finns ju isbilsvarianten att kapa slangen som går från btr'n och sätta dit en extra som är justerbar, men det är ingen höjdare.

Törs man ge sig i på att fråga varför du vill höja trycket?


1 758 Inlägg
27 november 2009
#8
Lättaste sättet är att pressa ihop originalet, men det är en riktig bonnalösning.
Dels är det svårt att få exakt och dels kan man inte göra det ogjort. Så möjligheterna till finjustering är förstås inte toppen. smile
Absolut bästa sättet är att ersätta originalet med en justerbar.
Undrar också över samma sak som Marlboroman: varför vill du höja? Ska du köra på spridare som vill ha högre tryck?

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 november 2009
#9
micklar ni med bränsletrycket så kommer bilen gå riktigt illa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök