4625
Sök

Ingen skattelapp och vill avställa

104 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Tjo! köpte en bil iförgår och skulle ställa av den i dag men såg att skattemärket är borta:( Vad ska jag göra?

Motborgare
1 099 Inlägg
2 december 2009
Goppie skrev:
Tjo! köpte en bil iförgår och skulle ställa av den i dag men såg att skattemärket är borta:( Vad ska jag göra?

Antigen ringa transportstyrelsen eller beställa nytt skattemärke.

-- K

128 Inlägg
2 december 2009
Goppie skrev:

Om du inte har nya ägarpappret får du vänta tills du får det..   sen är det bara att fylla i under övrigt att skattemärke saknas/ramlat bort, och skicka in pappret om avställning.

Är ganska säker på att du inte kan göra det över telefon..

458 Inlägg
2 december 2009
Ring och försäkra den på direkten om den inte är det redan, annars får du Trafikförsäkringsföreningen efter dej... kan bli dyrt, ca 100kr om dan hmm det slutade på 2900 kr för mej O.o gick o vänta på postgiro lapp men de kom fan ingen... så står bilen Påställd och den är oförsäkrad kommer du få lite grann att betala kan ja lova dej tongue sad

104 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Jonnsard skrev:
Ring och försäkra den på direkten om den inte är det redan, annars får du Trafikförsäkringsföreningen efter dej... kan bli dyrt, ca 100kr om dan hmm det slutade på 2900 kr för mej O.o gick o vänta på postgiro lapp men de kom fan ingen... så står bilen Påställd och den är oförsäkrad kommer du få lite grann att betala kan ja lova dej tongue sad

Jag vill inte försäkra den för den ska stå ett tag, Vill inte betala massa onödiga pengar på skiten.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 december 2009
Goppie skrev:
Jonnsard skrev:

Jag vill inte försäkra den för den ska stå ett tag, Vill inte betala massa onödiga pengar på skiten.

onödiga pengar kommer du få lägga om den är oförsäkrad å påställd

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

16 197 Inlägg
2 december 2009
NITROUS skrev:
Goppie skrev:
Jonnsard skrev:

onödiga pengar kommer du få lägga om den är oförsäkrad å påställd

107 kr om dan för att va exakt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

104 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Beställ kontrollmärkeSteg 2 av 3

Kontrollmärke kan inte beställas:
PÅ GRUND AV ATT NÅGOT ELLER NÅGRA AV FÖLJANDE HINDER FINNS: OBETALD SKATT - KÖRFÖRBUD - FÖRSÄKRINGSAKNAS. (FELKOD: 5730) ???????????????????????????????

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 december 2009
Goppie skrev:

PÅ GRUND AV ATT NÅGOT ELLER NÅGRA AV FÖLJANDE HINDER FINNS: OBETALD SKATT - KÖRFÖRBUD - FÖRSÄKRINGSAKNAS. (FELKOD: 5730) ???????????????????????????????

Ring transportstyrelsen och fråga?

Jonas

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 december 2009
Goppie skrev:

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

TACS Medlem
457 Inlägg
2 december 2009
Det blir böter det här ...

104 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Skatt och avgifter

Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0 kr
Användningsförbud: Nej

Fordonsskattepliktigt: Ja

Debitering vid påställning (inkl. avgifter):

Årsskatt: 1818 kr

Återbetalning vid avställning: 303 kr

Betalningsmånad/er: Februari

Debiterad fordonsskatt:

Debiterad avgift: 43 kr

Vägavgift (kr / år): 0 kr

Darth Vader
1 644 Inlägg
3 december 2009
Ett skattemärke får du ej om inte bilen är bes och skatt, endast ett tillfälligt vid påställning.

Braaaaap?

Sök