Först och främst behöver du ha en Strob lampa.
Plocka sedan bort oljepåfyllningslocket.
Kolla så att kammarna står i TDC läget dvs nollpunkten, du kan även kontrollera detta med att sätta i en skruvmejsel i 1ans cylinder ( plocka bort tandstift), rotera remhjulet så att den står på 0 grader och då borde du se nockeln om du kollar där oljepåfyllningslocket satt.
Sen skruvar du loss m12? bulten som sitter och håller i CPS givaren( den finns på samma sida där servoolje behållaren sitter, lossa på bulten så du kan rotera den.
Lyft sedan på diagnostic locket( sitter vid säkringshållaren) och bygla TE1 och E1 med en vanlig koppartråd. Ta sedan strob lampan och sätt fast tändningsklippan på 6ans tändkabel. Sätt sen ditt plus kabeln och minus kabeln från stroben till batteriet.
Rikta sedan Strob lampan mot remhjulet, be en polare eller farsan starta bilen. Varje gång bilen tänder kommer lampan att blinka. Den tänder väldigt ofta och det blir som ett disko ljus. Nu kommer du se jacket i remhjulet och målet är att "jacket" ska hamna på 10 grader( följ graderingen där remhjulet sitter).
När du ser att tändningen ligger på 10 grader så stänger du av bilen, skruvar fast bulten som höll i CPS givaren.
Prova igen och dubbelkolla med tändingen, nu borde den stå på cirka 12 grader BTDC? tror jag det kallas.
Gör den inte det så får du prova igen.