2507
Sök

Xenon problem vid uppstart. 855 t5 95á

32 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#1
När det är kallt ute och jag startar bilen för första gången på dagen så brinner lamporna i ca 3 sec o sen slocknar dom.
provat o monterat precis som nu . men det blev bara bättre när bilen redan varit igång. om jag vrider av och på på ljusknappen 1 eller 2 ggr så får jag ljuset till o tändas o fungera som det skall. finns det något jag ska ändra på? kabelarea ? säkrings storlek? vad som hällst!
bilen i fråga är en volvo 855 t5 95á  grymt tacksam för svar!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/107779/822381_unfttk.jpg

32 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#2
ni får ursäkta för min snygga illustration smile

1 749 Inlägg
20 december 2009
#3
Jag skulle ha testat med en kraftigare jordsladd, det ser ut om den du har är 0,75mm2?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 december 2009
#4
patrikke skrev:
Jag skulle ha testat med en kraftigare jordsladd, det ser ut om den du har är 0,75mm2?

Vad jag kan se så är jorden 2,5 mm2
0,75an är ju styrström.

"mannen11":
Vad är det för xenon du kör med?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 207 Inlägg
20 december 2009
#5
Jag undrar samma som Aerocombi, de flesta nya xenonkit behöver inga extra relän. Såvida det inte är H4 lampor.

Fotograf
1 319 Inlägg
20 december 2009
#6
jag har kopplat mitt rakt på strömmen som är fram till lycktorna inga relä å grejer inblandat. funkar kanon det iaf

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 653 Inlägg
20 december 2009
#7
originallamporna drar 55W, xenon 35W så att köra med relä är enbart overkill.
jag kör xenon i min 850 direkt på originalmatningen, funkar klockrent!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

32 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#8
Jag kör med xenonkungen 60w efter som vi hade ett Kitt över på jobbet:-)
angående jorden så är den 2,5mm2
Och det är mer start strömmen som jag är rädd krånglar alltså att spänningen skall sjunka för mycket o därför lampan slocknar.

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 december 2009
#9
Skulle nog tro att det är någe fel på ballasterna, lättast är väl att ringa xenonkungen o fråga vad de tror.
Får man fråga varför du använder reläer? Ska ju inte behövas I alla fall inte till de kit jag monterat.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 749 Inlägg
20 december 2009
#10
Testa med vanliga kablar från batteriet och kolla om det lyser då, i såfall är ju ballasterna hela.
Jordningen TILL reläét då? Är det den som är 0.75 på din bild?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

32 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#11
jag har testat med andra ballaster oxå vi har som sagt flera kit på jobbe. smile och direkt ström från batteriet o då lyser dom. reläet är ett vanligt bosch rela 12v 35A  växel relä.
jorden till reläet har jag tagit i från original matningen ja. och med tanke på att reläet drar ca 0.2mA så e det nog inte troligt att detta är problemet. i dag har dom fungerat klockrent med det har ju oxå varit mildare inte -13 utan snarare -6 så det kanske går åt mindre power i dag=)  kom gärna med fler ideer.. då mina e slut. annars blir det till o ta ett 35w kit i stället när det kommer hem.. får utverdera under helgen. tackkar på förhand!

32 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#12
"aerocombi" anledningen till relä är att det funkade pissdåligt med original strömmen så jag testade med relä för att få ett bättre tryck vid  start

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 december 2009
#13
Du har inte provat andra lampor?
Det kan väl inte va så att xenonkungens grejer inte är gjorda för minusgrader wink
Mina billiga kinagrejer från vvme  funkar i alla fall när det är 15- big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 749 Inlägg
20 december 2009
#14
Byt jorden till reläet så blir det nog bra.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

spinx
11 Inlägg
20 december 2009
#15
har du kollat om det inte är glapp i anslutningen till balastern  kanske kan vara det



Sök