4028
Sök

Vad tycker ni är bra/viktigt på en bilverkstad idag?

30 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Går å dagdrömmer om en egen verkstad någon dag..
Skulle vilja veta vad ni tycker är viktigt och bra?
Bil rekond och service verkstad, är det en bra kombination?
Tyck till!

Tack på förhand

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
22 december 2009
Ja visst det kan det vara, men som vanligt så har du hög kvallité på jobben kommer ju kunderna tillbaka så...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Blyfot
829 Inlägg
22 december 2009
För att lyckas idag måste man vara billigast,snabbast och hålla hög kvalitét samt ha ett väldigt bra kundbemötande

"bara en mor kan älska en sån son"

8 886 Inlägg
22 december 2009
Rekond och verkstad är en bra kombination, jag rekondar och servar bilen på ett och samma ställe.

Fotograf på tierpidag.se

3 650 Inlägg
22 december 2009
Nja, tycker inte det, För att verka kunnig samt seriös, så är det bättre om man specialicerar sig inom ett område. Verkar med seriöst..då vet kunderna..aha han håller endast på med det, då vet han vad han gör.

Rekond och service..dvs påfyllnung av spolarvätska oljebyte m.m..där går gränsen inte mer..
Byta olja först, sen gå till tygsätena i bilen. Känns lite sådär tongue

Ställ dig frågan: Hur duktiga/bra/seriösa är dom som håller på med rekond/däckbyte/verkstad/lackering i inom samma företag?
Senast redigerat av Kesler (22 december 2009)

3 650 Inlägg
22 december 2009
Annars kan du ju prova att köra endast rekond ett halvår, sen komplettera med service och se hur det går

Blyfot
829 Inlägg
22 december 2009
Kesler skrev:
Annars kan du ju prova att köra endast rekond ett halvår, sen komplettera med service och se hur det går

Låter väldigt klokt om de går bra med rekonden så kan man jobba ihop ett kapital att köpa utrustning för.

"bara en mor kan älska en sån son"

30 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Kejser: Du har rätt i det du säger. Men är man mer än, tanken är att jag ska hålla på med rekonden, och lättare service. Sedan ska en dukti mekaniker hålla på med felsäkniningar, samt lite däck.

Men ska självklart börja någonstans.

1 570 Inlägg
23 december 2009
Möjlighet till avbetalning är bra. Ett trevligt bemötande är otroligt viktigt.

1 062 Inlägg
23 december 2009
Uppriktighet, och yrkesstolthet!!

"You Go, we go!"

Sök