3309
Sök

Fel sökning stereo och baslåda

83 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
har ett lite problem som har uppstått med stereon.

när man stänger på stereon så kan man lyssna en liten stund sen bara bryts allting, slut steg och allt bara dör. (ibland brukar de funka med att trycka ut och in skivan igen så staratar de igen) men då får man aktivera baslådan osv från början.

men när de inte funkar o göra så med skivan så får man aldrig igång systemet igen utan att man drar ut stereon och kopplar ut ström kablen och sätter in den sen igen. sen börjar de om från början, man kan lyssna en stund och sen dör allt igen..

Tacksam för all hjälp.

Mvh

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 december 2009
Fungerar det möjligtvis bättre om du lyssnar på radio?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

83 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
nej jag vet inte, kan inte lyssna på de.

men kan de vara något glapp i strömkablen där bak eller får inte grejjerna tillräckligt med störm eller vad kan de vara?

stahre
18 december 2009
jag vet inte men spänningsfall kanske, fast konstigt att det funkar i ett per sekunder ändå... men som vanligt, Kolla över ström o jord.

83 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
de funkar mer än några sekunder. ibland hinner man lyssna på kanske 4-5 låtar och ibalnd bara 2.

jag har kollat över alla kopplingar på både steg och batterier och de ser bra ut där

83 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare

hjälp mig

143 Inlägg
20 december 2009
Det låter som om din hu strejkar, Mitt råd köp en ny

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

83 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
tack kuttle.

ja fan de måste vara något sånt..

tips på ny?

alpine eller pioneer ska de vara

något gott att säga om denna?  Pioneer DEH-P5100UB

16 197 Inlägg
20 december 2009
inte så att du har ett dåligt batteri i bilen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

83 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
batteriet är kasnke 2 månader gammalt och de är större än normalt. plus att jag har ett extra på 75

83 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
uppp

143 Inlägg
23 december 2009
Har du någon polare aom har en hu med lågnivå utgång så kan du säkert få låna den för att testa, och där så kan du se om det är problem med hu´n eller inte, så skulle jag ha gjort (uteslutnings metoden)
Mvh

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

2 914 Inlägg
23 december 2009
håller med kuttle, låter som HU (stereo).

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 december 2009
Och bumpning av egna trådar är fult, får man icke göra. wink Men om en annan HU inte hjälper så lär du nog se över ditt kablage igen. Min tanke med att testa radion istället var att din remote kanske var kopplad på elantennutgången, men så verkar det ju inte vara.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

83 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
tack, jag får nog göra de.

och ni hade också bumpat eran tråd om ni vill ha problemet löst.. de är döden att köra till jobbet varje dag utan minsta ljud i kupen..

hoppas detta löser sig nu annars blir de ny stereo

god jul på er

864 Inlägg
23 december 2009
Prova att koppla bort slutsteget. Då märker du ju iaf om felet sitter i HU eller slutsteg...

Det är inte så att du har kopplat massvis med högtalare på huvudenheten? Detta skulle isf kunna få den att slå ifrån då impedansen kan bli för låg.....
Senast redigerat av Tuffhaggman (23 december 2009)

83 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
felet måste sitta i HU.

nej jag har inga högtalare kopplade till HU.

men visst fan måste de vara den de är fel på, annars får jag inte ihop de

Sök