3262
Sök

Motorn startar inte egter topplockspacknings byte?!

66 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Motorn ifråga är en B230FT, topplockspackningen gick för ett bra tag sen.

Nu har jag äntligen fått ihop allt, toppen är riktplanad, ny packning, toppen dragen med moment och kamremmen satt rätt, men jag fick inget komp i den, och jag provade att snurra runt kamremmen lite.

Varför är det så?

Såg också att en kolv såg konstig ut, bifogar en bild. men det är inge komp på någon cylinder?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80730/828159_t27zm5.jpg

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 december 2009
var ventilerna raka så har du satt kammen fel. den där kolven såg inte direkt frisk ut.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Smålänning
7 883 Inlägg
31 december 2009
Gick den innan?

Den kolven behöver bytas...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
31 december 2009
Antingen sitter ju kammen jättefel, samtliga kolvringar mår jättedåligt, minst en ventil per cylinder är krökt eller så har helt enkelt de hydrauliska ventiltryckarna bara fått för mycket olja i sig så ventilerna inte stänger riktigt smile

Du råkade händelsevis inte få den till att bara gå ett par sekunder och sen stängde av igen?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 december 2009
bumpe skrev:
Antingen sitter ju kammen jättefel, samtliga kolvringar mår jättedåligt, minst en ventil per cylinder är krökt eller så har helt enkelt de hydrauliska ventiltryckarna bara fått för mycket olja i sig så ventilerna inte stänger riktigt smile

Du råkade händelsevis inte få den till att bara gå ett par sekunder och sen stängde av igen?

8v har inte hydrauliska tryckare, bara 16v som har det smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

66 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Den gick innan, låg i omkörning då den bara tvärdog.

Den verkar ha hostat till någon gång med komp någon enstaka gång jag kört på startmotorn.

2 021 Inlägg
261 Inlägg
1 januari 2010
Rille0 skrev:
Den där kolven är sopslut, byt motor

eller byt kolv...

Sök