3 januari 2010
Trådstartare
Har en volvo 740 -88 som jag har slängt i lite ljud i, allt var frid och fröjd tills jag skulle koppla in 6x9orna på slusteg:/ Jag fick ljud ifrån allt som tog ström, varje gång jag lägger i backen(backljuset tänds)Bromsljus(samma där)Fläktvin, ljud ifrån spolarpumparna, blinkers m.m och generatorljud. När jag jag bilen avstängd så får jag inget ljud men när den är på så kommer allt. strömkabel och lågnivå går på varsin sida i bilen. Vet någon felet??
Setupen i bilen som jag kör med:
55amp generator samt batteri
50mm2 kabel till bas slusteget
25mm2 till 6x9 steget
2st DD 512 basar
Mac audio fearless 1000 D
Mds steg 4kanal till 6x9, vet ej info på de
2st jbl gto 937
2st Dls 1269
Sterio Kenwood KDC W4544U
Orginal jord till generator och batteri till kaross
Sen på 6x9orna så är jbl 2 ohm och dls 4, går det att köra dom på samma steg, åtgärder?
Och sen kommer jag få bättre bas om jag tätar lite på en del ställen speciellt vid hatthyllan för fick klippa och vika upp hatthylle plåten för att baslådan skulle få plats
Sen har jag tänkt flytta jorden närmare stegen, går det att typ slipa plåtrent och svetsa fast 1 varsin mutter till kablarna vid reserhjulsbaljan? bra eller dålig ide?
Kommer jag få bättre ljud om jag sätter in ett extra batteri + kondning då jag känner att generator och batteriet är lite klent?
Tacksam för positiva svar!!