Jag har en 940 Gl Års 1991 med FB motorn. Och har slängt i en 940 FT motor från 1993. Och ja har hela elsystemet från FB motorn till den nya motorn. Och de gick fintfint första turen men sen vid 6000 varv så dog han och varje gång man sätter på tändingen så öppna spridarna fullt och fyller motorn me bensin. Men kom på sen att han hade skjutit styrboxen så köpte en ny och bytte alla givarna på FT motorn till FB motorns givare. Då gick den mkt längre men tillsut Så skjöt han den fan me. Och undra om de är ngn som har haft samma problem som jag eller vet vad de kan va? Kan ju inte va ngt stort elfel för då borde han väl skjuta boxen direkt när man sätter i den?
nej de är ju 2 boxar där. då måste ja bytta all elen. Och de ska funka att köra me FB motorns elhärva. Har polare som gjort de och de funkar felfritt för dom iaf.
nej de är ju 2 boxar där. då måste ja bytta all elen. Och de ska funka att köra me FB motorns elhärva. Har polare som gjort de och de funkar felfritt för dom iaf.
tänk på att dom boxarnas bränsle och tändkurva inte är gjorda för överladdning.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Men om ja ska ha båda boxarna måste ja ju bytta hela elen för där sköter väl en boxen tändning o bränsle o de om ja inte har fel? Och på den andra ( FB motorns box ) har väl allt i en box?
Men om ja ska ha båda boxarna måste ja ju bytta hela elen för där sköter väl en boxen tändning o bränsle o de om ja inte har fel? Och på den andra ( FB motorns box ) har väl allt i en box?
beror på vilket styrsystem det är, är allt i en box på FBn så är det inte samma och då måste du byta elsystemet.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.