3101
Sök

Nån duktig på element??

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Är det nån som vet vad det kan vara för fel om bara halva elementet blir varmt??Överdelen av elementet blir varmt men underdelen är kall??

Så vad kan det vara för fel??

//Andreas

Cupra_
9 januari 2010
Inte megainsatt men skulle gissa på att det är som med stolsvärmen i bilar, att nån/några värmeslingor lagt av? Förutsätter att du menar en oljefylld el-radiator.. Om du menar vattenburet så kanske det stopp i det?

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
missade att skriva att det är vattenburet.hur kan man "rensa" rent ett element då??

135 Inlägg
9 januari 2010
turbonova skrev:
missade att skriva att det är vattenburet.hur kan man "rensa" rent ett element då??

Ja de kan man.Ta bort radiatorn och spola rent den med vattenslang .

Men testa att skruva av termostaten och känn om hela radiatorn blir varm då.  ( de tar någar min innan du känner något )

Hur varmt har du i rummet ?
Senast redigerat av sanhoj (9 januari 2010)

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
sanhoj skrev:
turbonova skrev:

Ja de kan man.Ta bort radiatorn och spola rent den med vattenslang .

Men testa att skruva av termostaten och känn om hela radiatorn blir varm då.  ( de tar någar min innan du känner något )

Hur varmt har du i rummet ?

ska jag ta loss termostaten helt???http://forumbilder.se/images/ed201083107AMe5e3.jpg den här alltså??? vet inte hur varmt men det är för kallt iaf

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 januari 2010
Bubblar det i elementet? Då är det luft i o måste luftas.
Sitter det inte en slags skruv på motsatta sidan i överkant?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

135 Inlägg
9 januari 2010
Japp !  Ta bort hela termostaten ! Blir då radiatorn varm så har du ju inga problem med skräp.

135 Inlägg
9 januari 2010
Aerocombi skrev:
Bubblar det i elementet? Då är det luft i o måste luftas.
Sitter det inte en slags skruv på motsatta sidan i överkant?

Visst kan de vara luft i radiatorn men då blir de inte varmt upptill utan bara halva från sidan och inte där luftskruven sitter ..

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
ok har tagit bort den nu så får vi se.nej ingen luft i elementet. men tack för alla svar.hoppas inte det är skit i vill ju inte gärna behöva slita bort elementet.

4 001 Inlägg
9 januari 2010
det är inte helt ovanligt att nålen som termostaten trycker på fastnar, ta en tång och motionera den lite fram och tillbaka, det är ingen fara att dra ur den helt, det kommer några droppar vatten men inget mer.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök