3990
Sök

Bygga om M47 från givare till vajjer för hastighetsm. ??

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Hej. Pga av att förra ägaren på min 244a bytt från 4-vxlat till 5-vxlat så funkar inte hastighetsmätaren på bilen längre.. Inte så konstigt nog så gillar inte bilprovningen detta riktigt..

Den gamla lådan gick på vajjer in i växellådan som då fick hastighetsmätaren att funka, jaa ni vet nog hur de fungerar..

Men den nya (m47a) Gick ju som på lite nyare 240is på en givare i bakaxeln..  Iallafall! Så undrar jag om det är möjligt att få vajjern att funka i m47an eller om jag måste byta hela lådan..  Vet att de finns sånnahär lådor med vajjerstyrning som är av en äldre modell, det kanske bara är att byta?

Någon som vet tro?.. Tacksam för hjälp iallafall...

MVH

No dice !

228 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Ingen som har en tanke.. ?

No dice !

100 Inlägg
14 januari 2010
Lite nyare 240s lät inte så exakt, men det brukar i varje fall finnas en vajeringång på lådorna. Sitter en bit bak närmare kardan. Där sitter en plugg som hålles in med hjälp av en m6a och en bricka, plocka väck bulten och dit med vajern i de hålet. Skruva fast bulten i vajern.

228 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Sorry, bilen i fråga är en 84a, lådan satt på en 88a.. smile Men är det så enkelt alltså? Hade vart sjukt bra isånnafall..

No dice !

Sök