2665
Sök

kan detta vara urtrampningslager havveri?

88 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
har haft problem me femte växlen förut.. den har hoppat lite nu och då.. så när jag skulle till östersund i helgen händer de här!
komemr mellan övik och sollefteå och växellådan börjar kärva,, förts försvann 5:ans växel.. sen efter typ 15 mils körning på 4:ans växel så försvinner 4:an oxå.. så jag kan bara köra på 3:ans växel och har 5 mil kvar att köra. Nu kanske jag får i tvåan och ettan med lite våld..
och kopplingen är väldigt underlig den med.. den fastnar nere om man trycker ner den och är absoult inge motstånd i och för att få upp den så måste man flärpa upp den..

Blue Queen

17 Inlägg
18 september 2006
det låter som att hela kopplingen har gett upp och inte bara urtramplingslagret

Mental retard :D
98 Inlägg
18 september 2006
skulle tippa på slavcylindern eller huvudcylindern. hade det bara varit urtrampningslagret så hade skrickiut så in i helvete (metall mot metall) själv råkat ut för det. pedalen fastnade 63 mil hemifrån... bara o lämna in skiten o få en ny. (inet billigt) me lycka till iaf.   mvh Fredrik

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

57 Inlägg
18 september 2006
Om pedalen stannar kvar nere i golvet så låtet det som du har fått läck på systemet till kopplingen, troligen slaven eller huvudcylinder!

Behöver inte bli allt för dyrt så länge du skruvar själv?!

Fick nu se att det är en golf 2 du kör och om inte ja mins fel så är det väl vajer koppling på den bilen..?

Isf tar jag tillbaks det där med läck på systemet då jag trodde vi prata om en hydralisk koppling!

© Christer

88 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
okeey... tack för tipsen smile ska se vad som går att åtgärda..

Blue Queen

Sök